مفهوم فرش نئوکلاسیک

نئوکلاسیک ترکیبی از سبک های سنتی و مدرن است که با حفظ الگوهای کلاسیک و افزودن عناصر مدرن به ایجاد ظاهری منحصر به فرد و هماهنگ با دکوراسیون های مختلف می پردازد.

 

ویژگی های فرش های نئوکلاسیک

 

طراحی و الگوها و نقش های فرش نئوکلاسیک مانند طرح های گل دار و خطوط هندسی را با خطوط و الگوهای ساده و مدرن ترکیب می کند و نقشه هایی وینتیج با سبک طراحی فرش های دستباف به زیبایی برای هر نوع چینش دکوراسیون چه سنتی و چه مدرن مناسب خواهد بود.رنگ های این نوع فرش های ماشینی نئوکلاسیک معمولا از رنگ های خنثی مانند طوسی ، صدفی و دودی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

جنس نخ فرش های نئوکلاسیک :

 

این نوع از فرش های ماشینی نیز مانند سایز فرش ها میتواند انواع گوناگونی از الیاف تولید فرش ماشینی تهیه شود. بهترین نوع و ماندگار ترین نوع این نوع فرش ها فرش هایی هستند که از نخ 100 درصد اکریلیک هیت ست شده ضد پرزو حساسیت تهیه شده باشد . همچنین می توانید فرش نئوکلاسیک را با الیاف ابریشم مصنوعی نیز تهیه نمایید .خاطر نشان میکنیم که فرش های ابریشمی نیاز به نگهداری و مراقبت بسیار دارد .

 

تراکم و شانه فرش نئوکلاسیک:

 

شانه و تراکم در فرش ماشینی با میزان ظرافت و ریز بافتی فرش رابطه مستقیم دارد .تراکم های بالا در فرش های نئوکلاسیک سبب فشردگی گره ها و همینطور بالا رفتن ظرافت در نقشه شود .بیشتر فرش های نئوکلاسیک در این سامانه 1200 شانه با تراکم 3600 هستند که یکی از ریز بافت ترین نوع فرش های ماشینی محسوب میشود . همینطور می توایند این نوع از فرش ها را با شانه های 350 ، 500 و 700 شانه نیز در بازار فرش ماشینی بیابید .

فرش نیوکلاسیک

بعاد و اندازه فرش های نئوکلاسیک :

 

هر فرش ماشینی به صورت استاندارد دارای 10 اصلی میباشد . فرش های نئوکلاسیک نیز از این قاعده مستثنی نیستند . سایزها به صورت پادری سایز 50*100 و 50*80 همینطور سایز قالیچه 100*150 و 150*225 همینطور سایزهای کناره فرش 100*200 ، 100*300 ، 100*400 هستند . سایزهای اصلی این نوع فرش ها 6 متری ، 9 متری و 12 متری در همه طرح های فرش نئوکلاسیک بافته میشود . همینطور میتوانید با توجه به فضایی که دارید خارج از استاندارد سایزهای دلخواه را نیز سفارش دهید .

 

مزیت فرش های نئوکلاسیک :

 

  • هماهنگی با انواع دکوراسیون 

به دلیل ترکیب عناصر سنتی و مدرن این وع سبک طراحی میتواند به آسانی با همه سلیقه ها هماهنگی داشته باشد .

 

  • کیفیت فرش  نئوکلاسیک

البته که کیفیت فرش ها رابطه با کیفیت الیاف مصرفی در انها دارد اما اگر به فرش های نئوکلاسیک که در این وبسایت قابل سفارش هستند بسنده کنیم، این نوع فرش ها به دلیل استفاده از الیاف اکریلیک هیت ست شده بسیار با دوام بوده و نگرانی از بابت نوع شستشو و نوع نگهداری را از سوی مصرف کننده برطرف خواهند کرد . همینطور گارانتی 10 ساله فرش کاشان برای فرش های نئوکلاسیک نیز در نظر گرفته شده است .

فرش نیوکلاسیک

قیمت فرش های نئوکلاسیک :

 

در قیمت گذاری فرش های نئوکلاسیک به دلیل استفاده از متریال مشترک با دیگر انواع فرش های ماشینی که به یک جنس ( اکریلیک هیت ست شده مرغوب ترین نوع الیاف فرش ماشینی ) تفاوتی قائل نشده ایم اما اگر به دنبال فرش های ارزان تر این نوع از فرش ها هستید میتوانید فرش های نئوکلاسیک را با تراکم پایین تر و کیفیت الیاف کمتر و قیمت کمتر بیابید اما قبل از خرید فرش های ارزانتر این نوع حتما به نوع کاربری و میزان استفاده از فرش توجه کنید .

 

کاربرد فرش نئوکلاسیک :

فرش های سبک نئوکلاسیک میتواند در مکان های مختلفی از جمله سالن های پذیرایی ، اتاق های نشیمن ، اتاق خواب و حتی دفاتر کار مورد استفاده قرار گیرند همینطور از مشتریان بزرگ این نوع از فرش هتل های لوکس نیز هستند . با توجه به طراحی و کیفیت آن ها فرش های نئوکلاسیک انتخابی عالی برای ایجاد یک فضای شیک و هماهنگ با دکوراسیون مدرن و کلاسیک است .

 

نمونه فرش های فرش نئوکلاسیک

 

 

سوالات متداول

در طول هر سال طرح های زیادی از فرش ماشینی در شانه های مختلف معرفی می شود. برای مشاهده جدیدترین فرش در هر میزان شانه از بالای صفحه محصولات هر گروه معمولا 15محصول ابتدایی جدیترین فرش های معرفی شده هستند. و تا 42 طرح فرش دیگر فرش های معرفی شده طی سال جاری هستند.
فرش های ماشینی از ترکیب تعداد زیادی گره به صورت طولی با عنوان تراکم و همینطور تعداد زیادی گره در عرض با عنوان شانه بافته می شوند .هر رج از گره ها با پوشش نخ پود به رج بعدی منتقل می شود که هر نخ پود عنوان شانه و هر رج شامل هزاران گره تراکم نامیده می شود.تعداد گره ها در فرش ماشینی نشان گر میزان ریز بافتی در فرش است.
نخ خاب مصرفی در صورت هیت ست بودن قبل از بافت فرایندی را در دستگاه های مربوطه با حرارت و بخار طی می کند . مزایای فرش های اکریلیک هیت ست شده حذف پرزهای اضافه می باشد .ابهام زدایی : پرزهای اشاره شده حتی در فرش های دستباف پشمی و کرکی نیز در ابتدای خرید وجود دارد که به مروز زمان کم و تمام می شود، عدم وجود پرز نشانگر پلاستیک بودن نخ فرش است . این پرزهای در فرش های ماشینی هیت ست به حداقل ممکن می رسد.
فرش های ماشینی که با نخ 100 درصد اکریلیک بافته میشوند نیاز به هیچ گونه شستشوی ویژه ای ندارند .شامپو فرش ، پودر لباسشویی و تمامی مواد مورد استفاده در قالی شویی ها هیچ گونه آسیبی به فرش های اکریلیک وارد نمیکنند. استفاده از سفید کننده های قوی که رقیق نشده توصیه نمی شود.
Captcha