فرش کهنه نما (وینتیج )

فرش پتینه 

 

فرش وینتیج 

فرش وینتیج یا کهنه نما از دسته فرشهای ماشینی است که این روزهای طرفداران بسیاری در داخل و خارج از کشور در بازار فرش ماشینی پیدا کرده است و فرش های کاشان با تنوع بسیار زیادی از فرش های کهنه نما بافته میشود.در این نوع از فرش ماشینی از گرمی رنگها کاسته شده و در بعضی از نقاط فرش با سایشی که ایجاد میشود فرش حال و احوال فرشهای کهنه دستباف را نمایان میکند. با توجه به علایق خریداران فرش ماشینی تولید کننده گان فرش ماشینی فرشهای نو تولیدی را با روشهایی خاصی که در ادامه توضیح داده میشود به شکل کهنه در می آورند.

ارزش فرشهای کهنه 

فرشهای دستبافی که از قدمت بالاتری برخوردار باشد ارزش بیشتری پیدا میکند . در بازار فرش های دستباف اگر رفت وآمد داشته باشید حتما خواهید دید که به بعضی ازفرشها که برای صادرات آماده میشود حتی آسیب هم میزنند که جلوه کهنه تری پیدا کند به طورمثال فرش را در خیابان اصلی پهن میکنند که خودروها بارها از رو آنها عبور کنند که نمایانگر قدمت بیشتر آن باشد .

فرش کهنه نما

به چه نوع فرشی کهنه نما میگویند ؟

فرش های ماشینی که طی فرایندی از حالت اولیه خود خارج میشوند و توسط عوامل شیمیایی یا به اصطلاح دواشور کردن از شدت رنگهای فرش کاسته میشود و سایشهایی در جای جای فرش به شکل کهنه و قدیمی جلوه میکنند فرش های کهنه نما و یا به زبان لاتین وینتیج گفته میشود . مشتریان این نوع از فرشها اصولا علاقه زیادی به فرشهای دستباف قدیمی دارند و با توجه به قیمت بالای انها به فرشهای ماشینی کهنه نما روی می آورند و یا کسانی که بر اساس مد چیدمان دکوراسیون منزلشان را میچینند از فرش های کهنه نما خرید میکنند.

فرش های کهنه در گذشته نیز علاقه مندانی را داشته است بر این اساس کسانی که فرش دستباف نو تهیه میکردند و ازپررنگ و لعاب بودن فرش ها خوششان نمی آمد فرش ها در زیر نو خورشید قرار میدادند و یا در خیابان زیر پای رهگذران می انداختند یا به وسیله خاکستر و چوب شسته شو میدادند تا جلوه گر یک فرش قدیمی باشد .

 

روش دواشور کردن فرش دستباف
یک نوع از روش های تبدیل فرش کهنه نما دواشور است ،امروزه دواشور کردن اولین گام کهنه نما کردن است . در این روش از هیپوکلریت کلسیم ( سود و پودر سفیدگری )که یک ماده شیمیایی اسست برای دواشور کردن فرش استفاده می شود به این روش کلرینه کردن نیز میگویند  و زمانی که از آن استفاده می شود الیاف و پشم فرش با از دست دادن فلس های خود حالت صاف و صیقلی پیدا می کند.


در حال حاضر دواشور کردن فرش بیشتر برای فرش های صادراتی صورت میگیرد و بازرگانانی که در زمینه فرش فعالیت می کنند برای این که به فرش ها ارزش بیشتری ببخشند آن ها را دواشور می کنند تا فرش کهنه نما را صادر کنند.

فرش وینتیج

 

مزایای فرش کهنه نما

فرش کهنه نما یا ویمتیج برتری یا مزیت خاصی نسبت به فرش های نرمال اکریلیک و مرغوب ندارند حتی میتوان گفت به دلیل عملیاتی خشن و سختی که روی فرش انجام میشود عمر مفید کمتری نسبت به فرش های نرمال دارند .اما در حال حاضر  به دلیل شباهت  به فرشهای کهنه دستباف که ارزش بالایی دارد در بازارهای اروپایی و به تازگی داخل کشور مشتریان زیادی پیدا کرده است . در کل اگر به دنبال فرشهای ماندگار تر هستید بهتر است از فرشهای غیر وینتیج یا کهنه نما استفاده کنید.


 

ابعاد فرش های کهنه نما

فرش های کهنه نما یا وینتیج در تمامی ابعاد استانداردتولید میشود و شما میتوانید با توجه به فضایی که دارید از میان 9 سایز مختلف شامل فرش 3*4 (12 متری ) فرش 2.5*3.5( 9 متری ) 2*3 (6 متری ) و 4 سایز با عرض 1 متر وطول 1.5 تا 4 متر اندازه مورد نظر خود را انتخاب کنید .

 


تفکر غلط
یک تفکر اشتباهی که در مورد فرش های کهنه نما وجود دارد این است که شاید بتوان فرشی را با کهنه نما کردن به جای فرش های قدیمی و حتی اصل روانه بازارهایی خارجی کرد هر چند برخی از تجار فروش از این روش برای قدیمی نشان دادن فرش استفاده می کنند ولی نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که در حال حاضر خریداران فرش به راحتی می توانند فرش های کهنه نما را از فرش اصل قدیمی تشخیص دهند. روش هایی وجود دارد که با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی به راحتی می توان به قدمت فرش و الیاف آن پی برد.

 

وینتیج

 

 

 

فرش وینتیج  ، فرش کهنه نما  ، قیمت فرش وینتیج  ، خرید فرش وینتیج 

 

 

 

 

ربا طریقی

سلام فرش دوازده و ۹ و۶ میخوام قیمت وطرحها تون بام میفرستید

پاسخ

سلام طرح ها در دسته بندی محصولات در همین سایت هست ملاحضه فرمایید

Captcha