نکاتی که در خرید فرش ماشینی ارزان باید مورد توجه قرار گیرد

فرش و قالی از سال های بسیار دور نماد هنر و ثمره ذوق صنعتگران در میان مردم ایران بوده است . ایرانیان بیش از 1000 سال است که فرش دستباف تولید می کردند و از ان در خانه های خود استفاده نموده اند. افزایش تقاضا برای فرش و همینطور افزایش قیمت فرش دستباف در سال های اخیر باعث افزایش تولید و عرضه فرش ماشینی شده است . فرش های مقرون به صرفه و ارزان بر خلاف کف پوش های گره دار با دست توسط دستگاه های صنعتی تولید می شوند. 

آیا فرش ماشینی ارزان تولید می شود؟

در تولید فرش های مقرون به صرفه و ارزان از ماشین آللات مختلفی استفاده می شود .این نوع فرش ها میتواند BCF ( رشته به هم پیوسته حجیم )، اکریلیک ی مخلوطی از هر دو یا پلی استر باشد . فرش های ساخته شده از الیاف ابریشم مصنوعی در حال حاضر ظاهری کاملا شبیه به فرش های ابریشم دستباف دارند و پرز دهی در ان ها دیده نمی شود و از درخشش بسیاری برخوردارد هستند اما دوام بسیار پایین انها باعث شده در بازار ایران خریداران اندکی داشته باشند.

نکاتی که باید هنگام خرید فرش ماشینی ارزان در نظر گرفته شود .

بسیاری از مردم نمی دانند که در خرید فرش ارزان به چه نکاتی باید توجه کنند . در این قسمت شما را به مطالعه نکات مهم خرید فرش ماشینی دعوت میکنیم .

بررسی فرش از نظر طرح و انداره : در هنگام خرید فرش های ماشینی ارزان قیمت ابتدا باید به اندازه آن و سپس به به تقارن رنگ در اشکال بافته شده در فرش توجه کرد . علاوه بر این اشکال و نقوش فرش نباید ناتمام مانده باشد .خطوط و شاخه ها باید شکل و امتداد طبیعی خود را داشته باشند و در وسط فرش قطع یا از قلم نیوفتاده باشد.
 مشاهده فرش در نور طبیعی  : توجه به رنگ و طرح فرش ارزان قیمت از زوایای مختلف و اطمینان از ثبات رنگ های آن از جمله نکات مهمی است که هنگام خرید فرش های ارزان باید به ان توجه ویژه ای کرد.

بررسی کیفیت پرز فرش : الیاف استفاده شده در نخ خاب فرش باید روشن و انعطاف پذیر باشد . فرش های ارزان قیمت با پرز های بیش از اندازه نرم دوام کمتری دارند و گرد و غبار بیشتری را نسبت به فرش های استاندارد جذب میکنند . دلیل این مورد را میتوان به استفاده از نخ پلی استر فیلامنت در فرش ماشینی دانست.


برسی پشت فرش از نظر تراکم ،درج پود و یک نواختی طرح فرش : برای برسی بافت فرش ماشینی باید به پشت ان نگاه بی اندازید، زیرا کیفیت بافت فرش ها در پشت فرش مشخص تر است . با نگاه کردن به پشت فرش میتوانید تا حدودی از تراکم و شانه ، تعداد گره و یک نواختی طرح خواهید شد .

بررسی پوسیدگی فرش : هنگامی که فرش جدید تا می شود ، صدای شکستگی خاصی نشان از پوسیدگی فرش دارد .

بررسی فرش از لحاظ دارنینگ : ممکن است قسمتی از فرش در اثر جابه جایی یا چین خوردگی آسیب دیده باشد و آن را تیره کرده باشد. با برسی دقیق پشت فرش می توانید تاثیرات گیج شدگی را ببینید .

فرش کاشان با ایجاد یک پلتفرم امن به شما این امکان را می دهد که فرش های ماشینی مورد نظر خود را پس از تایید اصالت و سلامت و برسی کیفیت به صورت آنلاین خریداری نمایید .

 

تراکم مناسب برای فرش های ارزان قیمت ماشینی :

معیار اصلی برای سنجش کیفیت فرش ماشینی تراکم آنها نیست بلکه در درجه اول کیفیت الیاف آنها است . با این حال تاثیر میزان تراکم بر قیمت تمام شده فرش ماشینی کم نیست . فرش های ماشینی مقرون به صرفه جدای از بحث کیفیت الیاف معمولا 350 شانه ، 500 شانه و 700 شانه هستند .چگالی انها بسته به نوع دستگاه بافندگی وتراکم میتواند بین 700 تا 2550 باشد و تراکم مناسب بر اساس نوع کاربردی آنها و محل قرار گیری فرش انتخاب می شود. فرش هایی با تراکم بالاتر معمولا برایی اتاق پذیرایی و نشیمن و سالن ها  مناسب تر هستند و در مقابل فرش های با تراکم پایین تر می تواند برای آشپزخانه و اتاق خواب مورد استفاده قرار گیرد .

 

قیمت فرش ماشینی :

فرش هایی ماشینی با کیفیت الیاف اکریلیک علاوه بر داشتن کیفیت مطلوب و تنوع زیاد طرح و رنگ قیمت بسیار مناسب تری نسبت به فرش های دستباف دارند . قیمت مناسب این نوع از فرش ها به علاقه مندان فرش های ایرانی این امکان را می دهد تا فرش های مشابه طرح فرش های دستباف را با قیمت بسیار مناسب تر تهیه کنند و زیبایی و کیفیت فرش ماشینی لذت ببرند .

اینجا در کارخانه فرش ماشینی کاشان می توانید فرش ماشینی شیک را با بهترین قیمت خریداری کنید . ارزش فرش ماشینی به کیفیت ، نوع بافت ، تکنیک بافت ، تراکم ، نوع رنگرزی و غیره بستگی دارد و قیمت آنها از متری 300 هزار تومان در تاریخ نگارش این مطلب تا متری 1.200.000 تومان متغیر است .

تولید فرش ماشینی در ایران

گرچه بافت فرش دست بافت قدمتی چند صد ساله در ایران دارد، اما در سال 1351 بود که تعدادی از کارشناسان نساجی و دست اندرکاران فرش ماشینی درصدد ایجاد واحد های تولید فرش ماشینی برآمدند و کارخانه هایی از قبیل فرش راوند ، فرش ماشینی کاشان ، فرش مشهد ، قالی سلیمان و... به مرور به جمع تولید کنندگان این صنعت افزوده شدند و امروزه بیش از 1000 واحد تولیدی فرش در ایران مشغول تولید این محصول ارزشمند هستند .

 

فرش ماشینی ایران به کدام کشورها صادر می شود 

در حال حاضر ایرن به صورت مستقیم با کشورهایی نظیر ایتالیا ، چین، روسیه ، عربستان سعودی ، امارات ، ترکیه ، هند ، افریقای جنوبی و قطر و به کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا به صورت غیر مستقیم صادر می شود .امیدواریم با توجه به توانمندی و ظرفیت تولید صنایع فرش کاشان سهم بیشتری از بازار صادرات فرش ماشینی کشور را از آن خود کنیم .

فرش کاشان با فعالیت تخصصی خود در زمینه تولید و عرضه فرش ماشینی و صادرات بهترین فرش های ماشینی با قیمتی کاملا مقرون به صرفه ، محصولاتی با کیفیت و منحصر به فرد را در اختیار شما قرار می دهد تا حس فوق العاده و منحصر به فردی در دکوراسیون را تجربه کنید .

فرش کاشان متخصص در عرضه و صادرات بهترین فرش های ماشینی ایرانی انتی باکتریال می باشد ، ما محصولاتی با کلاس کیفی بالا و منحصر به فرد را برای شما به ارمغان خواهیم آورد که خانه یا محل کار شما را پویا تر کند.

 

 

 

 

 

 

سوالات متداول

تلاش ما بر این است که خرید فرش از کارخانه در وب سایت صنایع فرش کاشان به آسانی صورت پذیرد، بدین منظور در این وب سایت امکانات ویژه ای از جمله تست دکوراسیون مجازی، دسته بندی ویژه محصولات و... در نظر گرفته شده است. تصاویر فرش ها کاملا طبیعی بدون نور دهی و ویرایش اضافی می باشد. خرید مستقیم فرش با پرداخت بیعانه و پرداخت مبلغ پس از تحویل از دیگر ویژگی های سیستم فروش اینترنتی فرش در این سامانه است.
مفهوم خوب بودن از باب کیفیت در فرش ماشینی مشخصا میزان شانه نیست. کیفیت و دوام در فرش های ماشینی ملزم به استفاده از متریال با کیفیت اکریلیک، تکنولوژی بافت پیشرفته و رعایت استانداردها است. با خاطری آسوده از بین انواع شانه فرش های اکریلیک در این سامانه بسته به بودجه در نظر گرفته شده انتخاب نمایید.
صنایع فرش کاشان با سیستم حمل و نقل داخلی ، فرش ها را برای کاشان ،قم ، تهران ، هومه تهران و کرج ارسال درب منزل می نماید و برای شهرستان ها با قرار داد با شرکت های معتبر حمل و نقل فرش ها ارسال می شوند .تمامی محصولات ارسالی شامل بیمه نامه بوده و صحیح سالم بدون عیوب بسته بندی و کیفی تحویل خواهد شد.
فرش 1500 شانه نوعی از فرش ماشینی است که تا سال 2023 ریز بافت ترین نوع فرش های ماشینی محسوب میشود . فرش های 1500 شانه با تراکم واقعی 4500 تولید می شوند .تنوع فرش های 1500 شانه اصلی از نظر نوع بافت در دوسته (HCEX2 ) که نوع بافت فابریک و بدون تغییرات سیستمی میباشد و با بافت (HCIX2) که بافت آن تبدیل شده ماشین الات 1200 شانه به 1500 شانه است تولید می شوند. محصولات این سامانه از نوع Hcex2 می باشد.
Captcha