مراقب شیطنت قالیشویی ها باشید

هر سال با نزدیک شدن به پایان سال بازار کسب و کار قالی شویی ها داغ میشود عالی الخصوص که با تورم افسار گسیخه قیمت فرش نیز بسیار گران تر از قبل شده است و تقریبا اکثرا ترجیح میدهند به جای خرید فرش جدید فرشهای قبلی خود را نگه داشته و با شستشوی آن در هزینه خانواده صرفه جویی کنند . در این میان حتی دیده شده قالی شویی های نام آشنا هم با کلک هایی که در زیر به ان اشاره میکنیم مبالغ بیشتری را از مشتری دریافت کنند.

 

در زیر به چند شگرد برای دریافت پول بیشتر از مشتری توسط قالیشوی ها اشاره میکنیم 

با تماس با یک قالیشویی معروف که بیان گردن نام آن شاید به صلاح نباشد هزینه شستشوی هر مترمربع از فرش ماشینی پرسیده شد که قیمت هر متر را 22 هزار تومان عنوان کردند و در انتها گفتند اگر فرش ما  خاص باشد هزینه بیشتر خواهد بود که کارشناس بعد از مراجعه حضوری قیمت نهایی را به شما اعلام خواهد کرد . طبق روال و تجربه شخصی احتما دادیم منظور از فرش های خاص شاید فرش دستباف یا از فرش های بی کیفیت ابریشم مصنوعی باشد که به مراقبت بیشتری برای شستشو نیاز دارند و از باب بار مسولیتی که دارد هزینه بیشتری نیز از مشتری دریافت میکنند . اما با مراجعه کارشناس قالیشویی که گویا هیچ سررشته ای هم نداشتن قضیه جالب تر شد . پس از جمع کردن فرش ها و بسته بندی در حین نوشتن فاکتور اعلام قیمت 400 هزار تومان برای هر فرش داشتند که دلیل آن را جویا شدیم . کارشناس مربوطه عنوان کردنند فرش ها ابریشم هستند و نیاز به شستشوی ویژه دارد . بعد از معرفی و اثبات اینکه فرش ها اکریلیک است فرمودند چون دستباف گونه است گران تر میشود . از انجا که فرش های دستباف گونه و اکریلیک هیچ شستشوی خاصی نیاز ندارد و با توضیحی که به ایشان داده شد عنوان کردند متری 22 هزار تومان هم میشوریم اما ضمانت ندارد و ممکن است فرش ها زرد شود . در نهایت هر تخته فرش 12 متری که متری 22 هزار تومان قبل از عقد قرار داد گفته بودند به متری بیشتر از 33 هزار تومان برای شستشو بردند . 

در نهایت توجه داشته باشید فرش های اکریلیک به هیچ عنوان به شستشوی ویژه نیاز ندارد و با انواع مواد قالی شویی و همینطور پودر لباسشویی و ... اسیبی به فرش اکریلیک وارد نمی شود . نحوه شناخت فرش های خوب در اینجا  بیان شده است . اگر برچسب پشت فرش شما کنده شده است نگران نباشید .فرش های اکریلیک مرغوب طی چند سال استفاده سفت و مات نمیشود سعی کنید قبل از دعوت از قالیشویی برای بردن فرش ها خودتان فرش را برسی کنید تا هزینه  اضافی بابت شستشوی ان ها پرداخت نکنید.

 

 شستشوی فرش با مواد نانو

چند سالی است که برای خرید و یا گرفتن برخی خدمات عنوان نانو در توضیحات فروشنده زیاد شنیده میشود . در جریان باشید هیچ گونه موادی که با تکنولوژی نانو برای شستشوی فرش یا کلا مواد شوینده وجود داشته باشد وجود ندارد و اساسا نیازی هم به نانو بودن مترال شستشو وجود ندارد .

اعلا شویی فرش

یکی دیگر از بهانه های گرفتن مبالع بیشتر برای شستشوی فرش ها اعلا شویی است .به طور کلی طبق قوانین صنف قالیشویان، شرکت های خدمات دهنده در زمینه شستشوی قالی موظف هستند پس از بازگرداندن فرش ها،  فرشها را تمیز بدون اسیب دیدگی تحویل دهند . اگر خود مشتری تقاضای خدمات اضافه را داشته باشد میتوانند با توضیح در مورد خدمات خاص و اعلام قیمت هزینه فرش شستشو را براورد و اعلام نمایند .

 

برسی و گرفتن رسید سلامت قبل از تحویل به قالیشویی

قبل از تحویل فرش های ارزنده خود به قالیشویی رسیدی اماده کرده و از جهت سلامت فرش نکاتی در ان قید شود که به امضا تحویل گیرنده فرش برسد . 99 درصد موارد اگر در قالیشویی اتفاقی برای فرش افتاده باشد شرکت خدمات دهنده از پذیرفتن ان امتناع میکند .خصوصا در پایان سال که شلوغی کار قالیشویی ها بیشتر است .

 

 

 

 

 

سوالات متداول

مفهوم خوب بودن از باب کیفیت در فرش ماشینی مشخصا میزان شانه نیست. کیفیت و دوام در فرش های ماشینی ملزم به استفاده از متریال با کیفیت اکریلیک، تکنولوژی بافت پیشرفته و رعایت استانداردها است. با خاطری آسوده از بین انواع شانه فرش های اکریلیک در این سامانه بسته به بودجه در نظر گرفته شده انتخاب نمایید.
فرش های ماشینی از ترکیب تعداد زیادی گره به صورت طولی با عنوان تراکم و همینطور تعداد زیادی گره در عرض با عنوان شانه بافته می شوند .هر رج از گره ها با پوشش نخ پود به رج بعدی منتقل می شود که هر نخ پود عنوان شانه و هر رج شامل هزاران گره تراکم نامیده می شود.تعداد گره ها در فرش ماشینی نشان گر میزان ریز بافتی در فرش است.
فرش ماشینی با کیفیت فرشی است که با متریال با کیفیت تولید و با استفاده از به روزترین ماشین آلات تولید شود. بهترین نخ 100 درصد اکرلیک و بهترین ماشین آلات فرش بافی سیستم بافت واندویل بلژیک در فرش ماشینی است.
فرش های ماشینی که با نخ 100 درصد اکریلیک بافته میشوند نیاز به هیچ گونه شستشوی ویژه ای ندارند .شامپو فرش ، پودر لباسشویی و تمامی مواد مورد استفاده در قالی شویی ها هیچ گونه آسیبی به فرش های اکریلیک وارد نمیکنند. استفاده از سفید کننده های قوی که رقیق نشده توصیه نمی شود.

محمد حسین مدرس

بسیار خوب و با نکته سنجی خاصی توضیح دادید،ممنون که به تمام نکات ریز بین هستید.خرید از شما باعث خرسندی بنده شده است.امیدوارم همیشه موفق باشید وخداوند به کار وکسب شما رونق روز افزون بدهد.

پیام پاییزان

قیمت فرش های 1000و1200 شانه و3000و3600 با بالترین تعداد رنگ قیمت چنده متشکرم پاییزان

پاسخ

با سلام داخل سایت هر محصول قیمتش درج شده

Captcha