اصول استفاده از فرش

رعایت اصول پهن کردن فرش ماشینی از مفادی است که میتواند جلوه و زیبایی  فرش را در دکوراسیون منزل شما دوچندان کند . رعایت این اصول نه تنها از جنبه زیبایی  بلکه از نظر جنبه نگهداری و مراقبت از فرش ماشینی را هم شامل میشود . رعایت نکات کوچکی میتواند سلامت فرش را چه ماشینی و چه دستباف برای مدت طولانی تر تضمین کند . 

1 : استفاده از ترمز های فرش

ترمز فرش در انواع مختلف در بازار قابل خرید است که میتوانید بسته به نیازتان تهیه کنید. پیشنهاد ما ترمز فرش های لاستیکی است که با چسب های دوطرفه به فرش می چسبد و روی دیگر آن که در تماس با سطح سرامیک قرار میگیرد لاستیکی است و با ایجاد اصطکاک مانع از حرکت فرش میشود . پیشنهاد میشود برای فرش های سایز کوچک مثل 4 متری و کوچک تر از این ابزار استفاده شود . حرکت نکردن فرش در محل خود سبب حفظ استحکام فرش پس از چندین بار شستشو میشود و همچنین مشکل سر خوردن فرش را حل می نماید.

ترمز فرش

 

2 : استفاده از فرش و موکت با هم

استفاده از موکت زیر فرش چه از نظر زیبایی و چه از نظر حفظ سلامت فرش قواعد خاصی دارد . اگر مجبور هستید از موکت زیر فرش استفاده کنید حتما از انواع موکتهایی استفاده کنید که بدون پرز هستند و ضخامت زیادی ندارد . موکت های نرم زیر فرش باعث فشار مضاعف به تارو پود فرش ( چه ماشینی  چه دستباف ) خواهد شد  نرمی موکت زیرین با فشار که در اثر رفت و آمد روی فرش ایجاد می کند میتواند سبب دفورمه شدن فرش شود.

 

3 : قرارگیری پایه مبلمان روی فرش

یکی از اشتباهاتی که در چیدمان به چشم می خورد پهن کردن فرش در وسط محیط منزل و چیدن مبلمان دورتا دور آن بدون قرار گیری پایه مبلمان در گوشه های فرش است .

برای چیدمان صحیح دکوراسیون بهتر است حداقل 15 سانتی متر از فرش زیر پایه های جلوی مبلمان قرار گیرد .این کار سبب ثابت ماندن فرش در جای خود نیز میشود . از طرفی برای جلوه بهتر فرش می بایست حداقل 20 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد.

فرش

 

4: پهن کردن فرش با ابعاد کوچتریا بزرگتر نسبت به محیط

یکی از ایراداتی که به برخی چیدمان های منازل ایرانی وارد است انتخاب فرش با ابعاد کوچک  در محیط های بزرگ است که نظم بین عناصر دکوراسیون را بر هم میزند . بهتر است ابعاد فرش با توجه به توضیحات داده شده در فوق انتخاب شود. همینطور فرش های بزرگتر نسبت به محیط کوچک نیز قواعد چیدمان را بر هم میزند.

 

کاشان

 

 

 

 

 

فرش کاشان  خرید فرش ماشینی  راهنمای خرید فرش 

 

 

 

 

Captcha