خرید فرش 1500 شانه برای جهیزیه

برای خرید جهیزیه معمولا یکی از اولین خریدها فرش است تا مبلمان و پرده و همینطور دیوار پوش را با فرش ست کنند ، از این رو جهت خرید فرش برای برای جهیزیه میبایست اطلاعات پایه کافی از انواع فرش ماشینی را دارا بود تا بهترین فرش ماشینی متناسب با نیاز و سلیقه خریداری شود .

تا 20 سال پیش عموما عروس خانم های حداقل یک فرش دستباف در جهیزیه خود داشتند و از آنجا که تنوع محصولات فرش ماشینی زیاد نبود در خانه ها چندین طرح متفاوت فرش دیده می شد و اهمیتی هم داده نمیشد. اما امروزه تنوع بیش شمار فرش های ماشینی از سنتی و مدرن گرفته تا فانتزی در گلیم وگبه و فرش های طرح ابریشم در بازار فرش ماشینی به چشم میخورد  .

 

 

نکته قابل توجه درانتخاب طرح فرش ماشینی 

برای خرید فرش ماشینی مدت سال هایی که قرار است از فرش استفاده کنید بسیارحائز اهمیت است . به عنوان مثال اگر مستاجر هستید و هر سال می بایست منزل را تغییر دهید بهتر است از فرش هایی با طرح فانتزی و مدرن استفاده نشود چرا که ممکن است با تغییر منزلتان وبا تغییر سایز خانه نیاز به فرش جدید پیدا کنید و نتوانید همتای فرش خودتان را در بازار بیابید .

فرش های با طرح اصیل به دلیل تولید طولانی مدت تر می تواند گزینه بهتری باشد .یک فرش طرح سنتی بین 3 تا 5 سال تولید میشود و پس از آن نیز طرح هایی بسیار نزدیک به آن تولید خواهد شد .

چرا فرش 1500 شانه بخریم :

فرش ماشینی کاشان با تراکم بالا مزیت هایی دارد که میتواند وسوسه کننده باشد .

  • ظاهر ریز نقش و زیبای طرح و همینطور تراکم بالای گره ها در فرش های 1500 شانه این روزها حتی متراکم تر از ریز بافت ترن فرش های دستباف هستند . از این رو امکان بافت انواع اقسام نقشه ها حتی چهره و حتی مناظر طبیعت با وضوح بسیار بالا وجود دارد .
  • فشردگی بافت گره ها سطح استحکام فرش را افزایش میدهد ، فشارهای زیاد به فرش از قبیل پایه مبل ( در صورت استفاده شدن فرش از نخ اکریلیک ) نمیتواند فرم ظاهری فرش های 1500 شانه را برهم زند و سبب کوبیدگی فرش شود .
  • ست شدن بیشتر فرش های 1500 شانه و حتی 1200 شانه با انواع دکوراسیون ها با توجه به تیپ نقشه هایی که دارند و شباهتشان به فرش های دستباف .
  • به دلیل استحکام بالا فرش های 1500 شانه کاشان ،گزینه بسیار مناسب برای مکانهای پر رفت امد هستند.
  • در فرش های 1500 شانه (در نوع اکریلیک )به سبب نوع نخ و شماره بالای نخ خاب فرش  نظافت و لکه زدایی بسیار آسان است لکه های به جا مانده از از غذاها و نوشیدنی ها به آسانی حتی با یک دستمال نم از روی فرش پاک میشود .

معایب فرش های 1500 شانه چیست ؟

  • اصلی ترین نکته در فرش های 1500 شانه ضخامت ارتفاع نخ خاب فرش است که ممکن است به مذاق برخی خوش نیاید ، در صورت خرید از شرکت های معتبر فرش در کاشان ( منظور شرکت هایی که صرفا اگهی تلوزیونی دارند نیست ) این مورد تا حدودی پوشیده شده است .

 

  • برخی از فرش های 1500 شانه بافته شده با الیاف پلی استر یا ابریشم ( مصنوعی  ) و بامبو که نخی براق دارند از نظر سطح ماندگاری بسیار پایین هستند و عمر مفید آنها کمتر ازیک بیستم نمونه اکریلیک هست . صرف نظر از ظاهر فرش هیچ گونه توجیه دیگری برای خرید این نوع از فرش های 1500 شانه وجود ندارد .

فرش ابریشم مصنوعی

شستشوی فرش 1500 شانه  :

نحوه شستشو برای فرش ماشینی کاشان بسیار ساده تر از فرش های دستباف است و در صورتی که از الیاف اکرلیک هیت ست شده مرغوب  باشد نیاز به هیچ گونه نگهداری و روش خاص شستشو ندارد چه در منزل خود اقدام به شستشو کنید چه از قالی شویی ها کمک بگیرید ( دقت داشته باشید برای فرش 1500 شانه ابریشمی وفرش بامبو کاملا متفاوت است و حتما برای شستشو یاداوری شوید که فرش نخ ابرییشم مصنوعی دارد و حتما دست نویس و امضا بگیرید که با آگاهی کامل از نوع نخ فرش فرش را برای شستشو میبرند.) میتوانید از انواع شوینده ها استفاده کنید.

 

بیشتر بدانید : انواع الیاف در فرش ماشینی

 

 

در پایان  فرش کاشان دارای انواع مختلفی از فرش ماشینی 1500 است که می تواند نظر هر سلیقه ای را به خود جلب کند  بهتراست با در نظر گرفتن نوع کاربردی که از فرش دارید بهترین گزینه را از بین فرش های اکریلیک هیت ست شده در نوع سنتی  فانتزی و و فرش های وینتیج داشته باشید که این نوع فرش ها بی رغیب ترین نوع فرش  از نظر کیفیت و دوام هستند . اما اگر صلاح دیدید که فرش تان شبیه فرش های ابریشم طبیعی باشد و کیفیت برایتان درجه چندم اهمیت قرار میگیرد میتوانید به سرغ فرش های بامبو و ابریشم مصنوعی بروید  .

توجه : مطالب فوق جنبه اطلاع رسانی از بعد فنی توسط کارشناسان فرش کاشان تهیه شده است . ممکن است در فروشگاه ها تعاریف دیگری از کیفیت داشته باند و توضیح دقیق به خریدار داده نشود و حتی فرش های ابریشم و بامبو که در کارخانه قیمت به مراتب پایین تری دارند بنا به ظاهر فریبنده انها با قیمت های بالاتری نیز به فروش برسد .

نمونه تصویر زیر بیلبرد یکی از فروشگاه های بزرگ فرش با جملات فریبنده است که از واقعیت کیفیت فرش هیچ توضیحی به مشتری داده نمیشود .

 

تبلیغات فریبنده فرش

 

 

 

 

 

فرش 1500 شانه   خرید فرش 1500 شانه   قیمت فرش 1500 شانه  فرش کاشان

 

سوالات متداول

تلاش ما بر این است که خرید فرش از کارخانه در وب سایت صنایع فرش کاشان به آسانی صورت پذیرد، بدین منظور در این وب سایت امکانات ویژه ای از جمله تست دکوراسیون مجازی، دسته بندی ویژه محصولات و... در نظر گرفته شده است. تصاویر فرش ها کاملا طبیعی بدون نور دهی و ویرایش اضافی می باشد. خرید مستقیم فرش با پرداخت بیعانه و پرداخت مبلغ پس از تحویل از دیگر ویژگی های سیستم فروش اینترنتی فرش در این سامانه است.
فرش 1500 شانه نوعی از فرش ماشینی است که تا سال 2023 ریز بافت ترین نوع فرش های ماشینی محسوب میشود . فرش های 1500 شانه با تراکم واقعی 4500 تولید می شوند .تنوع فرش های 1500 شانه اصلی از نظر نوع بافت در دوسته (HCEX2 ) که نوع بافت فابریک و بدون تغییرات سیستمی میباشد و با بافت (HCIX2) که بافت آن تبدیل شده ماشین الات 1200 شانه به 1500 شانه است تولید می شوند.
Captcha