پاک کردن انواع لکه ها از روی فرش

 

جهت بالابردن طول عمر فرش ماشینی خود لازم است روش نگهداری و استفاده بهینه از ان را بدانید در زیر به چند نکته اشاره شده است

جارو زدن فرش ماشینی 

استفاده از جارو برقی بهترین روش برای نظافت فرش است برای این کار لازم است حتما جهت خاب فرش را پیدا کنید و به همان جهت جارو روی فرش بکشید برای پیدا کردن جهت خاب در فرش ماشینی کافی است کف دست را به روی پرزهای فرش بکشید در جهت خاب فرش راحتر روی فرش سر میخورد.

حدالامکان از جارو دستی استفاده نکنید چرا که باعث سایش فرش میشود و علاوه برآن  گردو خاک را به میان پرزهای فرش میفرستد.

روش لکه‌ زدایی فرش

 

آدامس چسبیده به فرش

برای جدا کردن آدامس از روی فرش مقداری یخ درون کیسه قرار دهید و روی تکه ادامس قرار دهید تا منجمد و سفت شود سپس با استفاده از پشت چاقو به ارامی آدامس را جدا نمایید .پاک کردن ادامس روی فرش

لکه های شمع

 

 

 

برای پاک کردن لکه های شمع میتوانید از روش پاک کردن آدامس از روی فرش استفاده کنید.پاک کردن لکه شمع

پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

برای پاک کردن انواع جوهر از روی فرش ماشینی کافیست مقداری ماست ترش را روی لکه مورد نظر ریخته و با قاشق روی لکه حرکت دهید تا خوب با لکه ترکیب شود سپس با قاشق ماست ​آغشته به لکه را از روی فرش بردارید چندین بار این کار را تکرار کنید تا لکه کاملا برطرف شود.

 

پاک کردن لاک از روی فرش

برای پاکردن لکه لاک از روی فرش در صورتی که لاک تازه ریخته شده است  ابتدا با یک قاشق اضافات ان را بردارید  .سپس با دستمال تمیز روی لکه فشار دهید و این کار را ادامه دهید ﴿ توجه کنید که به هیچ وجه دستمال را روی فرش نمالید  چرا که باعث پخش شدن لکه میشود .روش پاک کردن لاک از روی فرش پس از این میتوانید از حلالهایی مثل الکل ، اسپری مو و شیشه پاک کن استفاده کنید لاک پاک کن های بدون استون نیز گزینه مناسبی هستند .﴿   به هیچ  وجه از استون استفاده نکنید ﴾ .برای لاکهای خشک شده هم همین اصول قابل انجام است فقط زمان بیشتری نیاز دارد.

 

پاک کردن لکه های چای ، قهوه و انواع نوشیدنی از روی فرش

برای پاک کردن لکه های از این دست از اب ولرم و شامپو استفاده کنید با استفاده از یک تکه اسفنج این کار راحت تر خواهد بود.روش-پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

 

پاک کردن نوشیدنی های شیرین

بهتر از سریعا برای پاک سازی این نوع لکه ها اقدام کنید چرا که باعث پوسیدگیفرش میشود از  اب ولرم و اسفنج استفاده کنید.

 

لکه واکس روغن و چربی

ابتدا سعی کنید با قاشق تا حد امکان لکه های چربی  را از روی فرش پاک کنید سپس با استفاده از دستمال خشک و اتوی داغ تا حد امکان لکه ها را جذب دستمال کنید باقیمانده لکه را با استفاده از سرکه سفید پاک کنید به یاد داشته باشید خود سرکه نیز با استفاده از اب باید از فرش خارج شود.

لکه خون و تخم مرغ

با استفاده از صابون سرکه ونمک برای پاکسازی اقدام کنید پس از پاکسازی از اب ولرم برای شستشو استفاده کنید.

پاک کردن لکه فرش

لکه های دوده و خاک

این نوع لکه ها در طولانی مدت بر اثر باز بودن پنجره ها و یا از دریجه کولر  به روی فرش می نشیند که اگر از فرشهای زمینه روشن استفاده میکنید کاملا قابل مشاهده هستند برای از بین بردن این قبیل لکه ها کافی است کمی شامپو فرش را درون ظرفی بریزید و خوب هم بزنید که کف کند سپس با استفاده از تکه ای اسفنج روی محل مورد نظر بکشید تا لکه از بین برود .

 

روش جدید و اسانتر پاک کردن لکه های فرش

به تازگی محصول به شکل اسپری معرفی شده که مخصوص پاک کردن لکه های فرش ، تولید شده  است . این محصول با داشتن انواع شوینده های قوی ،روغن زیتون و اسید هایی که به رنگ اصلی فرش اسیبی نمیزند میتواند به سریع ترین  و اسانترین شکل ممکن انواع لکه ها  ﴿به غیر از ادامس ﴾ را از روی فرش محو کند  . نمونه ای که ما برای پاک کردن لکه های فرش تست کریدم با برند  ECO با قیمتی معادل 7000 تومان از فروشگاه تهیه شده بود که اثری کاملا رضایت بخش داشت. پاک کردن لکه فرش

 

در تمامی موارد ذکر شده فوق که از اب و مواد شوینده استفاده شد دقت داشته باشید که بهتر است هر چه سریع تر فرش را در حالتی قرار دهید که خشک شود چرا که رطوبت علاوه بر اینکه باعث پوسیدگی فرش میشود  باعث ایجاد کپک روی فرش هم خواهد شد .

 

حمل و نقل فرش

 

برای جا به جایی فرش حتما فرش را لول نمایید تا کردن فرش مخصوصا برای ان دسته از فرشهای که در تارو پود انها از جوت استفاده شده میتواند بسیار مضر باشد و باعث شکستگی و حتی پارگی فرش شود .اگر بنا به دلایلی مجبور به این کار شدید سعی کنید سریعا در اولین فرصت تای فرش را باز نموده و مجدد ان را لول کنید و پس از ساعتی ان را پهن کنید

نگهداری و انبار فرش

بهترین راه برای انبار کردن فرش هایی که فعلا از انها استفاده نمیکنید لول کردن فرش است پس این کار ان را درون نایلون قرار دهید تا گردو خاک نیز به ان نفوذ نکند .برای انبار کردن فرش به هیچ وجه از مکانهای مرطوب استفاده نکنید و از تابش مستقیم نور خورشید روی فرش هم جلوگیری نمایید .

محل قرارگیری فرش در منزل

پهن کردن فرش ماشینی  و همچنین فرش دستباف در منزل هم اصولی دارد که میتواند باعث بالارفت طول عمر مفید فرش گردد . فرش را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید چرا که در طولانی مدت باعث رنگ پریدگی فرش میشود .

 

شستشوی فرش  و خشک کردن 

بعد از شستشوی فرش برای خشک کردن ان را روی محلی قرار دهید تا خشک شود و از پهن کردن فرش نم دار اجتناب کنید . برای پهن کردن حتما فرش را به صورت افقی پهن کنید که سمت ریشه ها اویزان نباشد  چرا اکه  طی ابگیری فرش ممکن است ریشه های فرش شما زرد شود.

 

 

 

سلیمانی

بسیار مطلب مفیدی بود ممنونم من مدتی بود لاک روی فرش خونه مون ریخته بود هر کاری میکردیم پاک نشد این مطلبتون خیلی کمک کرد

Captcha