قیمت فرش دست دوم

معمولا هر از چند سالی  بنا به تنوع در دکوراسیون و یا تعویض خانه و تغییر سایز ها نیاز به خرید فرش پیدا خواهیم کرد در این مورد برای این که فرش های کهنه خود را به دلیل جا گیر بودن و یا جبران بخشی از هزینه فرش جدید به فروش میگذاریم . خیلی از افراد فرش های دست دوم خود را آگهی کرده و خودشان میفروشند بعضا هم به فروشگاه های فرش مراجعه کرده و فرش کهنه را با فرش نو تعویض میکنند .

تعویض فرش نو با کهنه اصلا پیشنهاد نمیشود چرا که برای فروشنده فرش دوسر سود خواهد داشت هم فرش دست دو را بسیار ارزان تر از ارزش واقعی بر خواهند داشت و هم به دلیل شرایط تعویضی که ایجاد کرده اند ممکن است فرش را گران تر هم بفروشند . 

 

فرش دست دوم را کجا بفروشیم؟

فرش دست دوم را چطور بفروشیم

اما اگهی کردن فرش دست دوم در سایت های مثل دیوار یا شیپور منطقی تر است به شرطی ارزش فرش دست دوم خود را  بدانید . یکی از مشکلاتی که در اینگونه سایت ها وجود دارد و سبب قیمت گذاری اشتباه و کمتر فرش از ارزش واقعی ان میشود وجود اگهی های فروشندگان متقلب در این سایت هاست .فروشندگانی که فرش هایی با برچسب تقلبی به اسم فرش های مشابه اصلی به فروش میرسانند . تا لحظه نگارش این مطلب بیش از 99 درصد اگهی دهندگان فروشگاهی در دیوار که فرش های ارزان را اگهی میکنند فرش هایی بی کیفیت و با تراکم های غیر واقعی را میفروشند . این موضوع باعث میشوند اشخاصی که فرش های دست دوم منزل خود را اگهی می کنند از ارزش واقعی فرش خود قافل شده  به عبارتی طلای خود را به قیمت مس بفروشند ( به عنوان مثال فرشی که قیمت دست دوم آن هفت میلیون ارزش داشت به قیمت دو میلیون فروخته شده بود و دلیلشان هم این بوده که فرش نو در دیوار با مشخصات مشابه مثلا 4 میلیون بوده اما قافل از این که قیمت گرفته شده از یک فرش 350 شانه پلاستیک بوده که به جای فرش  700 شانه نخ اکریلیک به فروش میرفته ) 

البته شرایط حاکم بر این وبسایت ها فروش فرش های دست دوم با کیفیت را بسیار سخت نموده اما هنوز هستند افرادی که متوجه تقلبی بودن فرش های اگهی شده در دیوار فروشندگان میشوند درست است فرایند فروش ممکن است کمی زمان بر شود اما ارزشش را دارد هم برای خریدار که فرش با کیفیت خریده و هم فروشنده که فرش با ارزش را کمتر از قیمت ان نفروخته . 

فرش تقلبی

آگهی فرش 500 شانه ورژن به جای 700 شانه در دیوار

تصویر بالا نمونه ای از هزاران آگهی فروش فرش تقلبی به جای اصلی در دیوار است . فرش فوق در بهترین حالت استفاده بیش از دو سال عمر نخواهد داشت .به مرور کوبیده شده و سفت میشود همینطور مات شده و درمقابل حرارت های غیر مستقیم نیز همانند نایلون آب شده و میسوزد .

 

 

قیمت فرش های دست دوم چند است؟

 

قیمت فرش دست دوم 700 شانه 

فرش های 700 شانه به دلیل متنوع بودن در کیفیت از تنوع قیمتی بالایی نیز برخوردار هستند علاوه بر ان میزان سلامت فرش همین طور رنگ روی فرش نیز در قیمت فرش دست دوم تاثیر گذار است .یک فرش دست دوم 2 سال کار در صورتی که از الیاف اکریلیک باشد و از اصالت ان اطمینان داشته باشید پس از گذشت دو سال ویک بار شستشو با نو هیچ تفاوتی ندارد برای فروش 15 درصد از قیمت نو کمتر خواهد بود و در صورت استفاده حتی 15  سال چهل درصد ارزش قیمت روز نهایتا 40 درصد کمتر خواهد بود .

اما اگر فرش 700 شانه بی کیفیتی باشد که از نخ پلی استر در آن استفاده شده باشد در 2 سال اول  استفاده عمر مفید خود را به کلی از دست داده و زیبایی و لطافت و شفافیت ان از بین میرود پس مشتری مگر از سر اجبار آن را خریداری کند پس ارزش خاصی نیز نخواهد داشت ( مثل یک ماشین 40 سال کار که فقط به درد اوراق کردن میخورد )

نتیجتا برای اینکه بتوانید قیمت روز فرش دست دوم خود را به دست اورید میتوانید از سایت فرش کاشان لینک فرش های 700 شانه (اینجا) فرش مورد نظر را پیدا نموده قیمت کارخانه را بیابید و قیمت فرش دست دوم را به دست اورید . اگر طرح فرش شما در سایت رویت نشد اصلا مهم نیست کافیست با توجه به مشخصات تراکم و شانه همینطور جنس الیاف فرش های مشابه را برسی کنید . شایان ذکر است قیمت های اعلامی قیمت درب کارخانه فرش است و مشتری اگر صد خرید فرش از فروشگاه را داشته باشد باید 35 درصد گرانتر بخرد.

اگر برچسب پشت فرش شما کنده شده برای پیدا کردن مشخصات فرش از این لینک کمک بگیرید

 

قیمت فرش دست دوم 1000 شانه 

فرش های 1000 شانه نیز در دودسته 1000 شانه اکریلیک و 1000 شانه پلی استر ( در اینجا فقط به فرش های 1000 شانه بافت اصلی اشاره شد ) البته 1000 شانه ای تقلبی که در دیوار و شیپور به فروش میرسد حسابشان جداست . فرش های 1000 شانه اکریلیک ارزشمند هستند و سالیان سال بدون تغییر قابل استفاده هستند و قیمت انها نیز با تورم افزایش می یابد روال قیمت گذاری فرش های اکریلیک نیز مانند نمونه بالا  است بین 15 تا 40 درصد از قیمت روز آن بسته به تمیز یا کهنه شدن فرش از قیمت ان کسر میشود . اما در نوع پلی استر یا به اختصار bcf عمر مفید جندانی ندارند اینگونه فرش ها پس از مدتی سفت و مات میشوند پس میبایست با قیمت خیلی اندک فروخته شود تا مشتری برای انها پیدا شود. در سایت فرش کاشان از فرش های 1000 شانه ما فقط نمونه اکریلیک و مرغوب ان را داریم برای به دست اوردن قیمت روز فرش1000 شانه اکریلیک  ازلینک فرش های 1000 شانه ( اینجا ) برسی کنید

 

قیمت فرش دست دوم 1200 شانه 

 

جهت مختصر شدن مطلب از توضیحات اضافه میپرهیزیم چرا که تمام مطلب قیمت فرش 1200 شانه دست دوم همانند فرش های 1000 شانه  است که بالاتر بیان شد فقط جهت مشاهده قیمت روز فرش های 1200 شانه از این لینک برسی نمایید و قیمت فرش دست دوم 1200 شانه را بیابید .

 

 

روش پیدا کردن تراکم و شانه در فرش ماشینی

 

سوالات متداول

فرش های ماشینی از ترکیب تعداد زیادی گره به صورت طولی با عنوان تراکم و همینطور تعداد زیادی گره در عرض با عنوان شانه بافته می شوند .هر رج از گره ها با پوشش نخ پود به رج بعدی منتقل می شود که هر نخ پود عنوان شانه و هر رج شامل هزاران گره تراکم نامیده می شود.تعداد گره ها در فرش ماشینی نشان گر میزان ریز بافتی در فرش است.
فرش های ماشینی 1200 شانه با تراکم 3600 بافته می شوند و دارای 1.440.000 گره در متر مربع هستند . در محصولات این وب سایت فرش های 1200 شانه با نخ خاب 100 درصد اکرولیک هیت ست شده ضد پرز و حساسیت که از الیاف درالون آلمان تهیه می شود استفاده شده است . فرش های 1200 شانه کاشان دارای 2 دسته ساده و گل برجسته هستند .
فرش ماشینی با کیفیت فرشی است که با متریال با کیفیت تولید و با استفاده از به روزترین ماشین آلات تولید شود. بهترین نخ 100 درصد اکرلیک و بهترین ماشین آلات فرش بافی سیستم بافت واندویل بلژیک در فرش ماشینی است.
فرش های 700 شانه با چندین نوع سیستم بافت از قبیل HCPX2 ده رنگ HCP هشت رنگ ، شونهر ( هشت رنگ و ده رنگ ) و همچنین بافت های تبدیلی تکسیما تولید می شود . بهترین نوع کیفیت بافت در حال حاضر بافت HCP و HCPX2 هستند و رتبه بعدی مربوط به نوع شونهر است . الیاف در فرش 700 شانه بهترین نوع اکریلیک است که در انواع آلمانی ، بهترین . ترک ، خوب و ایرانی ،ارزان ترین در کارخانه های مختلف تولید می شود.
فرش ماشینی 1000 شانه در بهترین حالت بافت ماشین آلات وندویل بلژیک با کد فنی HCIX2 هستند . فرش های 1000 شانه در حال حاضر در دو نوع تبدیلی که تراکم 3000 (اسمی )دارند و 1000 شانه اورجینال که تراکم 3000 واقعی دارند و قیمتی در حدود 40 درصد گرانتر از بافت تبدیلی ،در بازار فرش های ماشینی یافت میشود جهت شناخت فرش های 1000 شانه تراکم 3000 اصلی دارا بودن نشان استاندارد با شماره ثبت ده رقمی الزامی است.
Captcha