خرید فرش

فرش از اجزا جدا نشدنی دکوراسیون هر ایرانی محسوب می شود  این هنر زیبا میتواند خانه را به بهشتی کوچک و رنگارنگ تبدیل  کند . از سال های دور تا به امروز ایرانیان برای تهیه جهیزیه حتما یکی دو عدد فرش در خرید اسباب اولیه زندگی در خریداشان بوده است . تا همین چند سال گذشته  عروس خانم احتمالا فرش دست باف را هم در جهیزیه خود داشت . امروزه بودجه خرید جهیزیه کامل ااحتمالا به فرش دستباف نمی رسد و فرش های ماشینی با کیفیت های و کارایی های مختلف جایگزین خرید فرش دستباف شده است . 

خرید فرش ماشینی به چند دلیل صورت می گیرد .کهنه شدن فرش های قدیمی ، تغییر دکوراسیون ، جابه جایی ها و کم آمدن فرش های موجود ، و از مهترین آنها که امکان به تعویق انداختن آن نیست خرید فرش برای جهیزیه است .

 

خرید فرش برای جهیزیه 

انتخاب فرش برای جهیزیه با توجه به تنوع بسیار زیاد فرش های ماشینی کارچندان آسانی نیست ، تنوع فرش های ماشینی جدا از بحث جنس و نوع الیاف تنوع بیشماری دارد از این رو برای چیدمان دکوراسیون و خرید ملزومات دکوری بهتر است اولین خرید قبل از مبلمان و دکوری ها خرید فرش باشد و بر پایه فرش انتخاب رنگ مبلمان و پرده و دیگر اجزا دکوراسیون صورت گیرد .اگر به دنبال فرشی هستید که علاوه بر جلوه زیبا نیازی نباشد به دلیل دل زدگی از فرش  هر از چند سال فرش بخرید ، بهتر است اصل سادگی را رعایت کنید فرش های ساده تر و فرش هایی که سبک و سیاق فرش های سنتی را داشته باشد خرید کنید .خرید فرش بر پایه مد اصولا بیش از 4 سال نمی تواند سلیقه شما را راضی نگه دارد و باعث دل زدگی از آن می شود . خرید فرش های فانتزی نیز از این حیث مستثنی نیست . 

 

فرش چند شانه برای جهیزیه بخریم ؟

خرید فرش فرای جهیزیه کاملا به هزینه ای که برای آن در نظر گرفته شده بستگی دارد . انتخاب های بسیار زیادی از بین انواع فرش 700 شانه ، فرش 1200 شانه و 1500 شانه پیش رو است در حال حاضر طرح های متنوع فرش ها از نظر نقشه بسیار به هم نزدیک شده اند پس بعد کیفیت فرش های نخ اکریلیک را در نظر بگیرید و فرشی اصیل از هر دسته برای فرش جهیزیه مناسب است . تفاوت میان شانه های مختلف فرش ماشینی فقط در تعداد گره های فرش ماشینی است و از نظر کیفیت هیچ تاثیری در ماندگاری فرش های یک جنس نیست.

فرش جهیزیه

 

 

خرید فرش به خاطر جابه جایی و تعویض منزل 

با توجه به تعداد زیاد خانوار هایی که اجاره نشین هستند بعد از هر جابه جایی بعضا نیاز به خرید فرش پیدا می کنند بهترین انتخاب برای آنها فرش هایی با سایز کوچک همچون فرش های 6 متری و 9 متری است . احتمال این که فرش های کوچکتر در منزل جدید مورد استفاده قرار گیرد بیشتر است و نیاز شما به خرید سالانه فرش را به حد اقل می رساند .از طرفی اگر هزینه خرید فرش جدید را در نظر نگیرید ،باز پیدا کردن فرشی که با فرش های قدیمی تر خود ست شود یا هم رنگ و طرح آن باشد نیز معضلی جدی است . هر ساله تماس های بسیار زیادی داریم که دنبال همتای فرشی هستند که چند سال پیش خریدند و متاسفانه یا پیدا نمی کنند و یا تفاوت رنگ چه جزئی چه زیاد باعث درد سر آنها می شود.

دقت داشته باشید اگر در مواردی نمونه فرش خود را یافتید برای نزدیک تر شدن به فرشی که از قبل دارید بهتر است از نظر شانه همانند فرش قدیم خودتان باشد . اختلاف شانه سبب دورتر شدن رنگامیزی نسبت به فرشی که از قبل داشته اید می شود.

خرید فرش اضافه

 

 

خرید فرش به دلیل قدیمی شدن و یا کهنگی فرش

فرش ها معمولا با توجه به جنس الیاف به کاربرده شده در آنها عمر مشخصی دارند و بعد از آن یا کهنه می شوند یا بر اثر بی کیفیت بودن از بین می روند .یک فرش مرغوب بافته شده با الیاف 100درصد اکریلیک که بهترین نوع فرش ماشینی محسوب می شود قریب به 20 سال میتواند بدون کهنگی و آسیب زیر پای شما خودنمایی کند .خرید فرش اکریلیک بهترین گزینه برای ماندگاری طولانی مدت است و از تنوع بی شماری نیز برخوردارهستند . اما در طرف مقابل خرید فرش ابریشم مصنوعی یا پلی استر دوامی در حدود 2 تا 5 سال بسته به میزان پاخورشدن و میزان شستشوی فرش دارند . در نتیجه بهترین خرید فرش ، خرید فرش اکریلیک است .اگر به هر دلیل اقدام به خرید فرش ماشینی می کنید یادتان باشد هوشمندانه ترین خرید فرش انتخابی است که در درجه اول بعد کیفی آن مد نظر باشد چرا که ( فرش های ابریشم مصنوعی ممکن است بسیار فریبنده باشد )  اما بیشتر از 2 سال همپای شما نخواهند بود.

فرش قدیمی

 

 

خرید فرش دست دوم 

گاهاً بنا به دلایلی از قبیل مضیقه مالی و یا پیدا نشدن نمونه نو از فرشی که مد نظر دارید مجبور به خرید فرش های دست دوم می شوید که در بسیاری از موارد کار بسیار درستی نیز هست اما برخی موارد از چاله به چاه افتادن است و اصلا پیشنهاد نمیشود .

 

چه مواقعی خرید فرش دست دوم کار درستی است ?

اگر به جهت مالی به سراغ خرید فرش های دست دوم می روید بهترین کار ممکن را  میکنید چون فرش های ارزان قیمتی که خیلی نیز در فروشگاه ها با عنوان تخفیفی و یا عنواین دیگر به فروش میرود اصلا کیفیت و دوامی ندارند و خیلی زودتر از زمانی که فکرش را میکنید از بین خواهد رفت و چیزی جز پشیمانی برای صاحبش به جای نخواهد گذاشت پس بهترین کار فرش دست دومی است که صاحب قبلی آن بسیار از آن راضی بوده و صرفا به دلیل تغییر دکوراسیون فرش را می فروشد . نحوه شناختن فرش خوب دست دوم هم قبلا در مقاله ای جدا توضیح داده شده است اما به طور خلاصه پس از چندین سال استفاده همچنان نرم و لطیف است و رنگ و روی فرش نیز مات نشده است.

خرید فرش دست دوم

اگر فرش دست دوم می خرید مراقب باشید

در تاکید پاراگراف بالا اگر فرشی دست دوم خرید میکنید بهتر است مستقیم از منزل فروشنده فرش خرید کنید و نه از فروشگاه . دلیل آن هم تعاریف غیر واقعی  است ،ممکن است فرشی که مناسب شما نیست با تعاریف اشتباه به شما فروخته شود .همینطور قطعا با قیمت بسیار بالاتر از ارزش واقعی آن فروخته میشود.

هنگام برسی فرش دست دوم با کف دست فرش را لمس کرده و ازلطافت آن اطمینان حاصل کنید 

رنگ و روی فرش را چک کنید که مات نباشد . در صورت مات بودن امکان استفاده طولان یاز رش وجود ندارد 

اگر به سلامت ظاهری فرش اهمیت می دهید فرش را از نظر سوختگی برسی کنید در خیلی از موارد فرش به دلیل سوختگی با ذغال و یا آتش سیگار فروخته می شود .

 

 

 

سوالات متداول

تلاش ما بر این است که خرید فرش از کارخانه در وب سایت صنایع فرش کاشان به آسانی صورت پذیرد، بدین منظور در این وب سایت امکانات ویژه ای از جمله تست دکوراسیون مجازی، دسته بندی ویژه محصولات و... در نظر گرفته شده است. تصاویر فرش ها کاملا طبیعی بدون نور دهی و ویرایش اضافی می باشد. خرید مستقیم فرش با پرداخت بیعانه و پرداخت مبلغ پس از تحویل از دیگر ویژگی های سیستم فروش اینترنتی فرش در این سامانه است.
محصولات اصیل فرش کاشان با استفاده از به روز ترین ماشین آلات بافندگی فرش (وندویل بلژیک ) تولید می شوند ، علاوه بر آن به سبب حجم تولید و دسترسی آسان تر به مواد اولیه از قیمت مناسب تری برخوردار است . تنوع طرح فوق العاده و تقریبا ماهانه چند نقشه فرش جدید معرفی می شود . خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات از دیگر دلایل انتخاب فرش کاشان است.
فرش ماشینی با کیفیت فرشی است که با متریال با کیفیت تولید و با استفاده از به روزترین ماشین آلات تولید شود. بهترین نخ 100 درصد اکرلیک و بهترین ماشین آلات فرش بافی سیستم بافت واندویل بلژیک در فرش ماشینی است.

مینا

خرید فرش از کارخونه امکان پذیر هست یا فقط اینترنتی میشه فرش خرید .و من برای جهیزیه یک فرش خیلی رنگارنگ نمیخوام همچین فرشی رو میتونم بیام کارخونه فرش حضوری بخرم ؟

پاسخ

بله امکان خرید حضوری فرش در کارخانه محیاست ادرس کارخانه فرش کاشان در قسمت تماس با ما هست انواع فرش های ماشینی که در تمام فروشگاه های سطح شهر میبینید در کارخانه فرش قابل خرید است

مهمان

با سلام به تازگی در منزلی ساکن شده ایم که هیچ سایز فرشی باهاش جور در نمیاد .چطور میتونم فرش ماشینی سفارش بدم که تمام سالن خونه رو فرش بپوشونه و خالی نداشته باشه . خانه نو ساز هست و قبلا فرش داخلش پهن نشده بوده که بدونم چه انداره فرشی مناسبش است.

پاسخ

سلام .از قسمت تماس با با با کارشناسان فرش کاشان تماس بگیرید و ابعاد کامل فضایی که می خواید فرش بپوشونه رو با ایشان در میان بگذارید کاملا راهنماییتون می کنند و اگر نیاز باشه فرش با ابعاد سفارشی برای شما بافته می شود

Captcha