فرش 1650 شانه تافته چیست

فرش از جمله محصولاتی است که به روند تولید آن در کشور ما توجه و نظارت نمیشود حتی گرفتن استاندارد برای آن الزامی نیست و به راحتی وارد بازار مصرف میشود . از این رو بسیاری از نمونه هایی که در بازار فرش ماشینی دیده میشود حتی دارای برند اصلی تولید کننده و به طبع آن مشخصات اصلی خود فرش نیز نیست . بسیاری از فروشگاه های بزرگ فرش آن را با برچسب اختصاصی خود میفروشند . به طور مثال یکی از نمونه هایی که در شهر فرش در شعب مختلف آن به فروش میرسد برند فرش تافته است که برای آن تبلیغات گسترده ای نیز خود شهر فرش انجام میدهد تا برند سازی نیز کرده باشد. فرشی که تحت عنوان فرش تافته مجموعه قم در این مرکز بزرگ فروش فرش ماشینی به فروش میرسد، تحت عنوان 1650 شانه رقم میخورد و بدون دادن هیچ اطلاعات اصلی و توضیحاتی و دادن اطلاعات فنی اغراق آمیز به مشتری عرضه میشود .

 

حالا جریان فرش های 1650 شانه از چه قرار است ؟

تا به حال هیچ تکنولوژی مبنی بر ماشین الات فرش 1650 شانه در هیچ کجای دنیا دیده نشده است و این فرش همان فرش 1500 شانه است که با عدد و ارقام غیر واقعی به دور از نظارت مسئولین این صنعت عرضه میشود و جالب تر هزینه های معرفی سنگین آن برای مشتری بی نواست .

در این تبلیغات عنوان بافته شده با الیاف طبیعی و ابریشم بسیار گوش نواز تکرار میشود . جالب است بدانید در (( تمام فرش های)) 1200 شانه و 1500 شانه الیاف تارو پود فرش از پنبه طبیعی استفاده میشود .پس تا اینجا نکته متمایزی از بقیه فرش های دیگر دیده نمیشود . اما ابریشم  : این ابریشم همان پلی استر فیلامنت یا همان ابریشم مصنوعی است و از آنجا که بسیار زیرکانه  و فریبکارانه در کنار الیاف طبیعی عنوان میشود مشتری را گمراه میکند .

جالب است بدانید تمام فرش هایی که با ابریشم مصنوعی بافته میشود به هیچ عنوان دوام و عمر بالایی ندارد و بعد از چند ماه ظاهر فریبنده آنها کنار رفته و واقعیت ماجرا نمایان میشود .

 

گارانتی فرش های ابریشمی

فروشنده روی فرش های ابریشمی 2 سال گارانتی میدهد اما این تازه اول ماجراست .

در صورتی که فرش های ابریشمی را بشویید  به شدت رنگهای فرش آسیب میبیند که در صورت مراجعه برای دریافت خدمات گارانتی که برای آن تبلیغ میکنند  با این جمله از فروشنده رو به رو میشوید ( فرش بعد از شستشو شامل گارانتی نمیشود )  سوال اینجاست آیا قرار است مشتری تا پایان عمر فرش آن را نشوید؟

 

قیمت فرش های ابریشم  که به عنوان 1650 شانه به فروش می رسند 

این نوع از فرش های ماشینی که با الیاف ابریشم مصنوعی بافته میشود به سبب استفاده از متریال ارزان تر قیمتی بسیار پایین تر از فرش های تمام اکریلیک دارند اما از آنجا که با عنوان های اشتباه و دروغین از جمله شانه اشتباه  و توضیحات ناکافی و اشتباه عرضه میشود و از آنجا که این برند فقط در شهر فرش و سرای ایرانی قم که هر دو یک مجموعه هستند عرضه میشود دارای قیمت های سرسام آور تا 2 برابر ارزش واقعی فرش به فروش میرسد .

 

موارد مصرف فرش های ابریشمی

فرش های ابریشمی بسیار نازک تر از فرش های دیگر هستند از این رو به راحتی قابل تاشدن هستند .این مورد برای کسانی که فرش را برای خارج کشور میبرند به سبب حمل و نقل آسان انها گزینه مناسبی است اما اگر برای استفاده زیر پا خریداری میشود کاملا اشتباه است . این نوع از فرشهای ماشینی در سایزهای کوچک بسیار زیبا و مناسب تابلو روی دیوار هستند .

از طرفی برخی از افراد از نظر سبک زندگی و توان مالی که دارند شاید هر سال فرش های منزلشان را تغییر میدهند .با خرید این فرش ها میتوانند براقیت فرش های ابریشم طبیعی را با هزینه بسیار ناچیز به منزلشان ببرند .

 

 

توصیه ما به خریداران فرش 

در خرید فرش ماشینی چند نکته بیش از هر چیزی حائز اهمیت است 

  • قبل از خرید فرش ماشینی تحقیقاتی در رابطه با نوع فرشی که مورد نیاز شماست انجام دهید .
  • محلی که قرار است از آنجا خریدی انجام دهید بسیار مهم است همان طور میدانید هیچ گاه تبلیغات نشان دهنده خدمات درست و کیفیت محصول فروخته شده نیست کما این که رابطه عکس با اصل ماجرا دارد .
  • در حین خرید فرش به دارا بودن نشان استاندارد ملی ایران پشت هر فرش به شرط داشتن شماره شناسایی 10 رقمی دقت کنید .
  • فرش های دارای یک شانه واحد نشان از کیفیت واحد ندارد به طور مثال فرش 700 شانه با کیفیت های بسیار متنوعی تولید میشود که جنس الیاف و نوع بافت آنها میتواند تا 2 برابر قیمت برای تولید کننده و خریداران آن محصول هزینه در بر داشته باشد ( موردی که متاسفانه اصلا به آن دقت نمیشود و خریداران به تعاریف فروشنده بسنده میکنند) 
  • هر نوع شانه و تراکم در فرش ماشینی مناسب قشر خاصی از جامعه است که بسته به توان مالی و همینطور مورد مصرف آن باید خریداری شود ( ممکن است خریداری دارای تمکن مالی زیادی هم باشد اما فرش 1500 شانه به دلیل ضخامت کمتر مورد استفاده ایشان نباشد و در صورت خرید پس از مدتی ابراز نارضایتی کند)

 

 

 

بیشتر بخوانید:

الیاف درالون چیست ؟

استانداردهای کسب شده فرش کاشان

افزایش قیمت فرش و تاثیر آن بر کیفیت فرش های داخل فروشگاه ها

 

 

 

 

فرح منش

بسیار عالی بود و از اینکه اطلاع رسانی میکنید سپاسگزارم. بله این فرشهای گول زننده داشت مارو هم در دام خودش مینداخت اما از چند فروشنده منصف شنیدم که اصلا بازخورد خوبی نداره و در حد فرش ماشینی پلی استر سفت و زبر میشود آن هم کمتر از یکسال بعد ما رفتیم از شهرفرش خریداری کنیم و بعد دوروز 3 میلیون تومان گرانتر کرد در حالیکه دلار حدود 10% بیشتر شده بود و بایستی 500 هزارتومان گرانتر میشد. کشوری که اصلا مسئولینش به فکر مردم نیستند

سیدمجتبی میرگرامی

۳تخته فرش ماشینی ابریشمی می خواهم

پاسخ

با بخش فروش فرش کاشان تماس بگیرید 03155681262

زهرا کلانترزاده

خیلی ممنون بابت توضیحات خوبتون ما سال 90از این فرش های ابریشم مصنوعی برند دیبا خریدیم بعد از یکی دوسال تمام زیبایی آن رفت و به شدت زشت شدواصلا قابل تمیز شدن هم نیست اگر یک لکه رویش بیافتد دیگر پاک نمیشود با یک بار قالیشویی دادن هم گوشه اش پاره شد خدا خیرتون بده که اطلاع رسانی میکنید تا مردم بیچاره گول این تبلیغات را مثل ما نخورند

سحر خلیلی

یعنی منظورتون اینه ک فرش ماشینی ابریشم ب درد استفاده روزانه نمیخوره؟؟چون من میخوام از این فرش برا جهیزیه م بخرم و اینارو شما گفتید دودل شدم

پاسخ

سلام .در کل فرشهای ابریشمی در صورت خرید آگاهانه فقط برای جاهایی که پاخور زیاد نداره و چند سال شسته نشه نسبتا مناسبه در غیر این صورت اگر میخواید سالم بمونه و زیر پا استفاده کنید پول دور ریختنه.متاسفانه ۹۹ درصد مشتریان این فرشها بدون شناخت خرید میکنن و فقط گول ظاهر فریبنده و تبلیغات رو می خورند

Captcha