فرش 1500 شانه زیباترین فرش ماشینی

صنایع فرش کاشان سالهاست در زمینه تولید انواع فرش ماشینی فعالیت دارد و در این زمینه پیشگام است . از حدود 50 سال پیش با تولید اولین فرش ماشینی در ایران پیشگام شده است و اولین فرش ماشینی 350 شانه پشمی را عرضه کرده است و تا به حال اولین دست اوردهای صنعت فرش ماشینی را رونمایی کرده است . در این صنعت بزرگ ماشین آلات عظیمی نیز به کار گرفته میشود که از بهترین سازندگان جهان  ( WAN DE WILL ) بلژیک و (SCHONHERR ) آلمان خریداری و به روز رسانی میشود . این فناوری های به روز با ذوق هنر ایرانی ادقام  و محصول نهایی آنچنان است که به بیش از 70 کشور دنیا از جمله آلمان و بلژیک نیز صادر میشود . 

بالاترین تراکم فرش

 

ریز بافت ترین فرش ماشینی  در حال حاضر فرشهای ماشینی 1500 شانه هستند که با تراکم 4500 بافته میشود و از سیستم بافت HCIX2 وندویل استفاده میکنند ودر حال حاضر مدرنترین و به روز ترین نوع فرش ماشینی را تولید میکنند.

این نوع بافت به قدری ظریف و متراکم است که نقش و نگار فرش به بهترین و واضح ترین شکل همچون یک تابلو نقاشی زیبا خود نمایی میکند . فرش های 1500 شانه را با فرش های دستباف 70 رج تبریز مقایسه میکنند و حتی ان را فراتراز آن از نظر ریز بافتی میدانند .

فرش کاشان

 

کیفیت فرش 1500 شانه 

فرش های 1500 شانه تراکم 4500  نیز با توجه به نوع نخی که در تارو پود و مخصوصا نخ خاب آنها استفاده میشود میتواند کیفیتهای متنوعی داشته باشد . نخ اکریلیک هیت ست شده هایبالک  و نخ ابریشم مصنوعی یا فیلامنته . 

  • نخ اکریلیک هیت ست شده ضد حساسیت دارای دوام بسیار قابل قبولی است و عمر بسیار طولانی دارد . سطح فرش نرم و لطیف است و رنگها زنده و شفاف هستند و خواهند بود . به دلیل فشردگی بسیار بالای گره ها دیگر اثری از گوبیدگی در فشارهای بسیار زیاد پایه مبل و میز در این نوع فرش دیده نمیشود.
  • نخ فیلامنته  هیت ست شده ضد پرز حساسیت هستند رنگها براق و شبیه به فرش های ابریشم طبیعی است .سطح فرش فوق العاده نرم است اما دوام و ماندگاری و ثبات این گونه فرش ها برای حداکثر 18 ماه قابل قبول است .

مراقبت و نگهداری از فرشهای 1500 شانه

گونه های مختلف فرش ماشینی نیز نیاز به مراقبت های مخصوص به خود دارد برای فرش 1500 شانه شانه نیز با توجه به جنسشان شرایط نگهداری متنوعی وجود دارد . 

اگر فرش های 1500 شانه تمام اکریلیک استفاده میکنید نگرانی خاصی از بابت آسیب دیدن فرش در برابر کوبیدگی و حرارت وشستشو های استاندارد وجود ندارد . لکه بری این فرش ها بسیار آسان است و تا 90 درصد لکه های تازه ایجاد شده با دستمال نم دارد از روی فرش پاک میشود و اگر پس از شستشو همچنان کمی از لکه باقی ماند میتوانید با اسپری های لکه بره ارزانی که در هر فروشگاهی پیدا میشود کاملا لکه را از بین ببرید . 

در مقابل اگر از فرشهای 1500 شانه فیلامنت که با عنوان کلکسیون قم  نیز از آنها یاد میشود استفاده میکنید نیاز به مراقبت شدید خواهد داشت . از گذاشتن اجسام داغ روی فرش مثل قابلمه داغ یا اتو به شدت پرهیز کنید و مراقب باشید اگر برای ثانیه ای نا خواسته اتوی داغ روی فرش سقوط کند بلافاصله شاهد سوختن فرش خواهید بود. برای لکه بری فرش های ابریشم مصنوعی از کف آب و صابون و یا شامپو فرش رقیق شده استفاده کنید  .( استفاده از لکه برهای ذکر شده که برای لکه بری فرش های اکریلیک استفاده کردید میتواند باعث به هم ریختگی رنگ فرش های ابریشم مصنوعی شما شود . 

فرش ابریشم گونه

 

برسی های قبل از خرید فرش 1500 شانه 

قبل از خرید فرش های ماشینی نیاز است که برسی از نوع استفاده و نوع توقعی که از یک فرش دارید برسی شود و صرفا به دلیل اینکه فرش 1500 شانه بالاترین تراکم  را دارد ، پس بهترین است انتخاب نکنید . هر شانه از فرش و همینطور هر نوع جنسی از فرش های ماشینی در واقع باید بسته به نوع استفاده و مکانی که مورد استفاده قرار میگیرد انتخاب شود چه بسا برای بسیاری از خانواده ها نه تنها نیازی به خرید فرش 1500 شانه نیست بلکه در صورت خرید فرش با این تراکم به زودی احساس نارضایتی خواهند کرد .بسیاری از افراد تفکر اشتباهی از فرش دارند و شانه بالاتر در فرشهای ماشینی را دلیل بر کیفیت بیشتر میدانند در صورتی که اصلا این طور نیست و هر فرشی ماشینی با هر تراکم و شانه در صورت داشتن جنس الیاف مرغوب و سیستم بافت به روز و کنترل اصولی میتواند بسیار ماندگار و خوب باشد.

این نوع فرش برای منازلی که بیشتر از مبلمان برای نشیمن استفاده میکنند مناسب است دلیل آن هم نازکی این نوع فرش هاست که در سری فرش های ابریشم قم آن نیز این نازک بودن خیلی بیشتر حس میشود . از یک سو فشردگی بیشتر گره ها و نقشه های بسیار واضح و زیبا و در سوی دیگر نازک بودن فرش 1500 شانه . پس برسی کنید .

 

فرش های 1500 شانه تولیدی صنایع فرش کاشان  راوند 

 

تمام محصولات فرش های 1500 شانه تراکم 4500 شانه شرکت فرش کاشان که برای بازارهای داخلی تولید میشود با استفاده از نخ خاب 100% اکریلیک هیت ست شده و نخ تارو پود تمام پنبه بافته میشود از این رو با گارانتی کیفیت 120 ماهه عرضه میگردد که کوبیدگی  پرزو مو گرفتن  تغییر رنگ  ، تغییر سایزسوختگی در برابر حرارتهای غیر مستقیم شدید را شامل میشود . این الیاف کاملا ضد حساسیت بوده و تمامی استانداردهای ملی و گواهی های بین المللی از جمله گواهی اوکوتکس را دارا هستند . 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرش 1500 شانه ،  طرح فرش 1500 شانه  ، قیمت فرش 1500 شانه  ، خرید فرش 1500 شانه  ، فرش کاشان 1500 شانه 

 

 

 

Captcha