میزان افزایش قیمت فرش در سال 98

بر اساس مصوبه کمیته فرش ماشینی کشور واحد های تولیدی فرش ماشینی میتوانند قیمتهای خود را تا سقف 20 % نسبت به اسفند 97 افزایش دهند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت فرش ایران در جلسه کمیته فرش ماشینی کشور که چهاردهم اردیبهشت ماه در محل اتحادیه تولید کنندگان فرش ماشینی  کاشان برگزار شد ، افزایش حداکثر 20% تمام محصولات فرش ماشینی در سال 98 نسبت به اسفند ماه 97 به تصویب اعضا رسید.

در این جلسه برخی از اعضا درخواست تعیین قیمت قطعی و ثابت برای عرضه محصولات فرش ماشینی به منظور یکسان سازی قیمتها در بازار مطرح کردند ،سپس اقای مهندس فرهی ریاست کمیته فرش ماشینی عنوان کرد: با توجه به اینکه طبق قانون ، فرش ماشینی شامل قانون قیمت گذاری کالا نمیشود( به دلیل اینکه برخی از تولیدکنندگان که از متریال ارزانتر استفاده میکنند سودشان بیشتر خواهد شد و برخی دیگر که از متریال گرانتر استفاده میکنند یا متضرر خواهند شد یا به اجبار باید ارزان سازی کنند که این موضوع اصلا به نفع مصرف کننده نهایی نخواهد بود )، تعیین قیمت ثابت برای محصولات فرش ماشینی امری خلاف قانون است ، به همین دلیل این موضوع از دستور جلسه خارج شد .

در ادامه این جلسه اقای مهندس سجادی دبیر کل  کمیته فرش ماشینی کشور به جمع بندی نظرات پرداخت و نهایتا افزایش حداکثر 20 % محصولات فرش ماشینی به تصویب اعضا رسید

در پایان این جلسه اقای مهندس سجادی پیرامون برخی مسایل مربوط به قیمت نخ و الیاف و مشکلات حال حاضر تامین مواد اولیه توضیحاتی ارایه و به سوالات در این زمینه نیز پاسخ دادند.

 

حال سوال اینجاست .با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش هزینه های تولید و همینطور افزایش حقوق ها و دستمزدها چگونه در تبلیغات تلوزیونی شهر فرش و... عنوان میشود که امسال هم تغییر قیمت نداریم؟

کاملا مشخص  است که شهر فرش و دیگر فروشگاه هایی که این ادعا را دارند به صورت زیرکانه فقط و فقط قصد تاثیر گذاری در ذهن مشتری را داشته و خریداران فرش را به سمت خود میکشانند .اگر کسی سال گذشته فرشی را  مشخصات 1200 شانه تراکم 3600 از شهر فرش خرید کرده باشد و امسال دوباره به سراغ همان فرش برود شاهد افزایش قیمت 30 درصدی نسبت به گذشته خواهد شد. به گزارش خبر گذاری صدا و سیما در این هاپر مارکتهای فرش تخفیفات 30 تا 40 % داده میشود که غیر واقعی است.

چندی پیش بود که در شبکه خبر صدا و سیمای ملی ایران گزارشی از گران فروشی بعضا تا دوبرابر قیمت نسبت به فروشگاه های سطح شهر پخش شد که نشان از گران فروشی بیش از حد شهر فرش داشت اما متاسفانه به دلیل عدم نظارت مسولین نه تنها رسیدگی بر این موضوع صورت نگرفت بلکه میزان تبلیغات دروغین این قشر هایپر مارکتها روز افزون است.

 

 

 

قیمت فرش  ، خرید فرش کاشان ، افزایش قیمت فرش ، فرش کاشان

 

 

 

Captcha