روش انتخاب و خرید فرش

راهنمای خرید فرش ماشینی

 

خرید فرش متاسب با نوع استفاده 

برای خرید فرش ماشینی اولین قدم این است که شیوه استفاده از اتاق و نوع کاربرد آن‌را در نظر داشته‌باشید . برای مثال ، فرشی که در یک اتاق پذیرایی پر رفت و آمد و یا در یک اتاق ناهارخوری شلوغ انداخته می‌شود حتما باید قابلیت پا خور بودن را داشته باشد و برای استفاده‌های طولانی مدت و مقاوم بودن در برابر گرد و غبار انتخاب شود ولی برای فضایی مانند اتاق خواب که مکانی برای استراحت است و چندان پر رفت و آمد هم نیست می‌توانید فرشی با جنسی لطیف و از طیف رنگ‌های روشن استفاده کنید. با استفاده از این نوع فرش فضای اتاق همچنان ملایم‌تر و لطیف‌تر نمایان می‌شود .

خرید فرش با توجه به سبک زندگی

در دومین قدم برای انتخاب و خرید فرش ماشینی بهتر است به سبک زندگی‌تان توجه خاصی داشته‌باشید ، اگر کودکی دارید و یا از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید و یا اینکه اعضای خانواده‌ تان ورزشکار هستند بهتر است از طرح‌ها و نقش‌هایی استفاده کنید که شلوغ و تیره هستند و کثیفی را نمایان نمی‌کنند .  باید توجه داشته باشید که سبک زندگی شما با افرادی که تنها زندگی می‌کنند بسیار متفاوت است ولی اگر از آن دسته افرادی هستید که خانواده کم جمعیت دارید و عادت به رفت و آمد و شلوغی ندارید بهتر است از فرشی که دارای نقوش کم و به رنگ روشن است ، استفاده کنید .

خرید فرش با انتخاب رنگ صحیح

در سومین قدم خرید فرش ماشینی  توجه داشته باشید که فرش‌های تک رنگ تیره، مانند آبی نفتی ، مشکی یا قهوه‌ای مایل به شکلاتی به سادگی لکه‌های روشن و یا دوده‌ها را نمایان می‌کنند و فرش‌هایی که دارای رنگ‌های بسیار روشن هستند ، مانند سفید و یا کرم گرد وغبار و جای پا را نشان می‌دهند .

اگر فرشی را برای محوطه بیرونی خانه می‌خواهید ، بهتر است محیط خارج خانه و میزان آلودگی را در نظر بگیرید تا فرش جلوی در کثیف نمایان نشود . محیط داخلی خانه را هم بررسی کنید تا ببینید که بیشتر چه نوع کثیفی شامل آن می‌شود و سپس رنگ فرش را انتخاب کنید .

خرید فرش با توجه به متراژ محیط

اگر فضای کوچکی در خانه دارید و می‌خواهید بزرگ‌تر نمایان شود ، بهتر است از فرش‌های ماشینی که دارای رنگ‌های روشن هستند ، استفاده کنید . به طور معمول این نوع از فرش‌ها فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند . اگر فضای خانه‌تان بسیار بزرگ و کم اثاثیه جلوه می‌کند ، بهتر است از فرش‌هایی استفاده کنید که دارای رنگ‌های تیره هستند ، این نوع فرش‌ها فضایی دنج ، گرم و صمیمی به وجود می‌آورند .

خرید فرش های شلوغ

آن دسته از فرش‌های ماشینی که دارای چند رنگ مختلف هستند و یا طرح‌هایی تو در تو دارند ، ذرات کوچک ، غبار و خاک را کمتر از دیگر فرش‌ها نشان می‌دهند . اگر خانه‌ای دارید که در معرض گرد و غبار و دوده قرار دارد ،  بهتراست یکی از همین انواع فرش‌ها را انتخاب کنید .

 

شناخت نوع الیاف فرش

فرش‌های اکریلیک اغلب دارای پرز دهی در چند هفته ابتدایی خرید هستند اما ادامه پرزدهی پس از این مدت نشانه ای بر نامرغوب بودن فرش است . در هنگام خرید فرش های پلی استری دقت کنید که فرش را پس از مشاهده در رگال فرش فروشی حتما قبل از خرید یک بار هم بر روی زمین پهن کنید و نقش و رنگ آنرا چک کنید چون فرش های پلی استر به دلیل درخشندگی نخ آن دارای شید های رنگی متفاوت از زوایای دید مختلف است. بنابراین لازم است آنرا در زیر نور مناسب و مشابه منزل نیز تماشا کنید .

نگهداری از فرش

به یاد داشته باشید که اگر از فرش استفاده نمی‌کنید ، آن را در حالت لوله شده نگهداری کنید نه در حالتی که پهن باشد ، در این صورت فرش نو و دست نخورده باقی می‌ماند .

 

 

بیشتر بخوانید:

الیاف درالون چیست ؟

استانداردهای کسب شده فرش کاشان

افزایش قیمت فرش و تاثیر آن بر کیفیت فرش های داخل فروشگاه ها

 

 

خرید فرش   شناخت فرش   انتخاب فرش

 

 

آرام رسولی

قیمت فرش ۷۰۰شانه می خوام ۲/۵ در۳/۵

پاسخ

در دسته بندی محصولات فرش مورد نظر را انتاب کنید سایز فرش را به 9 متری تغغییر دهید و قیمت فرش را ملاحضه فرمایید

Captcha