صادرات فرش دستبافت افغانستان با کمک آمریکا

موسسه بین الملی امریکا  USAID با همکاری  چندین سازمان از کشور افغانستان از جمله سازمان توسعه تجارت افغانستان و وزارت صنعت و تجارت این کشور در سالن 3 نمایشگاه بین المللی  دموتکس آلمان در سال 2019 که در شهر هانوفر برگزار شد به معرفی ۳۰ تولید کننده فرش دستباف افغانستان پرداخت .

 

 

این 30 تولید کننده فرش دستباف افغانستان که دارای گواهینامه ISO  و بافت خوب و استاندارد نیز بودند به ارائه  فرش های دستباف خود پرداختند .که با استقبال تجار بین الملی نیز مواجه شد . نکته جالب توجه اینکه  USAID در دعوتنامه ارسالی خود برای خریداران و تجار بین الملی فرش از نامهای فراهان ، بلوچی  ، بختیاری ، شیروانی ، هریس و حتی تبریز به عنوان فرشهای اصیل افغانستان  یاد کرده است .

 

در این دعوتنامه ذکر شده است که تمامی فرشهای خریداری شده در نمایشگاه دموتکس از طریق ارسال هوایی و همراه با گواهینامه سلامت و گارانتی برای مشتریان ارسال خواهد شد.

 

فرش دستباف ایران تاکنون برای همه مردم جهان شناخته شده بوده است که وجود تحریم های حاکم براقتصاد ایران  رو به کمرنگ شدن میرود.و کشورهایی همچون چین ، هندوستان و افغانستان با کپی کردن طرح های فرش دستباف ایران در حال جایگزینی فرش ایرانی در بازار پر مصرف امریکا هستند 

 

 

 

 

 

 

صادرات فرش دستباف  ، فرش دستباف افغانستان  

محمد فهیم رحیمی

فرش دستباف ابریشم ارسال کالا از افغانستان به آلمان

Captcha