بهترین فرش ماشینی

فرش ماشینی خوب 

یک فرش ماشینی خوب و باکیفیت  باید با چندین مشخصه همراه باشد .الیاف مصرفی مرغوب در نخ خاب و تارو پود ، شانه و تراکم و اصالت نوع بافت از این قبیل است

الیاف اکرولیک 

نخ اکرولیک اولین  نمونه از الیاف مصرفی در فرش ماشینی بوده است  و تا به امروز در بهترین فرشهای ماشینی استفاده شده است .نخ اکرولیک در واقع نوعی از الیاف مصنوعی هستند که ویژگیهای ان بسیار شبیه به نخ پنبه میباشد .این نوع نخ  مقاومت بسیار بالایی در مقابل عوامل محیطی همچون رطوبت ، نور و حرارتهای غیر مستقیم شدید  دارد و ثبات رنگ در این نوع الیاف بسیار بالاتر از نمونه های دیگر است .  فرش های بافته شده با الیاف اکریلیک دارای رنگهای  زنده تر همچنین در دراز مدت و در اثر پاخورشدن اثر کوبیدگی نخواه داشت  .

معایب فرش اکرولیک

معایب نخ اکرولیک میتوان فقط به پرز دادن تا مدتی اشاره کرد  که این مشکل تا حد بسیار زیادی  با هیت ست کردن الیاف حل شده است . و در مقابل نمونه دیگر  فرش ماشینی که اکرولیک نیستند میتوان دید هر کدام از محاسن که در فرش اکرولیک شاهد ان هستید در نخ های دیگر از عیوب فرش با نخ های غیر از اکرولیک نام برد

بهترین تراکم فرش ماشینی 

بهتر است جمله بالا را اصلاح کنیم  . بالاترین تراکم فرش ماشینی  چند است  . در حالا حاضربالاترین تراکم و شانه در فرش ماشینی  1200 شانه با تراکم 3600 میباشد  .که البته به زودی فرشهای 1500 شانه با تراکم 4500 هم به بازار عرضه خواهد شد  . دلیل اصلاح تیتر بالا  این است که با بالارفتن تراکم در فرش ماشینی نمیتوان گفت فرش بهتر شده است .بهتر نامیدن فرش به  جنس الیاف مصرفی در فرش ماشینی  بر میگردد و در واقع وقتی شما خرید فرش با تراکم بالاتر را انتخاب میکنید به ظرافت فرش ماشینی خود افزوده اید . و جزییات در نقشه بیشتر نمایش داده میشود.

تفاوت نخ اکریلیک و پلی استر

نخ اکریلیک همانطور که در بالا به ان اشاره شد بهترین نوع نخ  فرش میباشد و تمامی مزایایی که در بالا برای نخ اکریلیک به ان اشاره شد در نخ پلی استر عملکرد عکس دارد .

انواع نخ پلی استر  :

نخ پلی استر انواع مختلف دارد که همه از پایه یک نوع میباشد  و از مشتقات نوعی پلاستیک هستند . از انواع ان میتوان به فرش های ابریشم مصنوعی یا همان ابریشم گونه اشاره کرد  این نوع فرش ها براق هستند و قتی از زوایای مختلف به ان نگاه میکنید رنگها کمی متفاوت به نظر میرسد . انواع گلیم فرشها از قبیل  شنل ، شگی ، متال در این دسته قرار میگیرد  .

تمامی فرشهایی که با الیاف پلی استر بافته میشود تنها حسنی که دارند نداشتن پرز است اما به مرور زمان نخها به هم فشرده شده  و پرز و موی اطراف را به خود میگیرند به طوری که رنگ فرش به شدت مات خواهد شد.

ماشین الات بافت فرش 

فرش های ماشینی با ماشین الات مختلفی میتواند بافته شود بهترین نوع ان از تولیدات شرکت وندویل  بلژیک است که بالاترین تراکم را به صورت واقعی میبافد و نمونه های مشابه تراکم اسمی هم سطح با ان را دارد به طور مثال یک فرش 700 شانه وندویل با یک فرش 700 شانه شونهر المان تراکم 2550 به طور اسمی در هر فرش ثبت میشود اما در فرش بافت شونهر تراکم واقعی 2200 خواهد بود.در فرشهای 700 شانه تکسیما هم که به جای شمارش تعداد گره ها تعداد سر نخ محاسبه میشود. جدول زیر نماینگر چگونگی تراکمها میباشد.

تراکم واقعی تراکم اسمی شانه واقعی شانه اسمی  
2550 2550 700 700 700 شانه HCP
2200 2550 700 700 700 شانه  SCHONHERR
1250 2550 672 700 700 شانه TEXIMA

 

گرانترین فرش ماشینی

گرانترین فرشهای ماشینی فرشهایی هستند که علاوه بر داشتن تراکم گره های بیشتر با الیاف مرغوب بافته شده باشند این الیاف مرغوب در نخ خاب فرش ماشینی اکریلیک و نخ تارو پود فرش پنبه طبیعی است که در دسته 1200 شانه تراکم 3600 قرار دارد. اگر در این دسته از فرشهای گل برجسته انتخاب شود در حدود 5٪ گرانتر هم میشود .

بهترین مارک فرش ماشینی  

در کاشان بیش از 1000 کارخانه تولیدی در زمینه تولید فرش و صنایع وابسته به فرش در 5 شهرک صنعتی فعالیت دارند اینکه صرفا برای رتبه بندی کیفیت فرش بخواهیم نام تجاری چند شرکت را ذکر کنیم به هیچ عنوان صحیح نیست  چرا که ممکن است بسیاری از کارخانجات خوب از قلم بیافتند پس اگر نام کارخانه فرشی را درلیست زیر ندیدید دلیل بر بی کیفیت بودن محصولات ان شرکت نیست .بهتر از است با توجه به مقاله بالا خودتان در فروشگاهها به کیفیت فرش پی ببرید.

 

 

 

شرکت صنایع فرش کاشان  ، فرش زمرد کاشان  ، فرش خاطره کاشان  ، فرش بزرگمهر ، فرش نیاوران  ، فرش جردن ، فرش پامچال  ، فرش ایده ال ، فرش شاهرخ  ، فرش عقیق  ، فرش شادنقش  ، فرش داریوش ، فرش قیطران  ، فرش یلدای کویر کاشان  ، فرش نگین مشهد تابان  ، فرش الماس ترنج  ، فرش عالی مقام  ، فرش خاطره کویر کاشان  ، فرش هیوا ، فرش سورنا  ، فرش مشهد اردهال ، فرش پایار

 

 

 

 

فاطمه

فرش ۷۰۰شانه مخوام قیمتشون

پاسخ

قیمت فرش 700 شانه در دسته بندی 700 شانه ها درج شده

Captcha