نکاتی برای شستن فرش

 

 

با نزدیک شدن به پایان سال اکثر خانواده دست به کار نظافت منزل میشوند .از پرده و درو دیوار تا مبل و فرش . تا همین چند سال گذشته همه شستشوی فرش های منزل خودشان در حیات منزلشان انجام میداند اما به مرور با بیشتر شدن آپارتمان نشینی و کوچک شدن منازل این وظیفه به قالی شویی ها سپرده میشود. قالی شویی های کوچک بزرگی که اکثرا استانداردی هم برای شستشوی فرش ندارند . 

 

  • بهتر است حدالمقدور مراقب فرشهای نازنین خود باشید که کثیف نشود .

اگر لکی روی فرش ایجاد میشود همان لحظه اقدام به پاک کردن کنید چرا که بسیار راحت تر پاک میشود . برای قسمتهای سفید فرش به طور کلی میتوانید از لکه بر های فرش و یا آب و وایتکس به نسبت یک به پنج استفاده کنید برای این کار محلول را روی قسمتهای روشن فرش اسپری کنید  و پس از 2 دقیقه با دستمال تمیز روی فرش بکشید . پس از پاک کردن ، با اسپری آب مجدد روی فرش را تمیز کنید بهتراست به  مقداری اسپری کنید که فرش کاملا نم دار شود . اگر لکه یا کثیفی زیاد بود مثل لیوان چای ، قهوه و... میتوانید حتی چندین بار لیوانی آب را روی فرش بریزید سپس با قاشق آب را کاملا از روی فرش جمع کنید به این ترتیب چندین بار آبکشی را انجام دهید و خشک کنید .پس از انجام این مراحل و تمیز شدن کامل فرش زیر فرش را بلند کنید تا کاملا خشک شود .

نکته  : در کل استفاده از شامپوی فرش  و یا آب و پودر لباسشویی را به هیچ عنوان  پیشنهاد نمیکنیم چرا که باعث زود کثیف شدن و چرک مرد شدن فرش میشود.

 

  • با قالیشویی های  (معتبر) تماس بگیرید

 همیشه در پایان سال تماس هایی از سمت قالی شویی ها با شرکت های تولیدی فرش  گرفته میشود که  دنبال فرشهایی با نقشه های قدیمی هستند که متاسفانه  90 % آنها دیگر تولید نمیشود و دلیلش گم شدن و یا  آسیب رساندن به فرش مشتری بی نواست که حالا یکی از فرش هایشان پاره شده آسیب دیده ویا... حالا دیگر هر فرشی هم تحت عنوان خسارت از قالی شویی بگیرند دیگر با فرشهای قبلی آنها ست نخواهد شد . و نهایتا یا مجبور به تحمل فرش غیر ست هستند و یا مجبور میشوند هزینه خیلی زیادی و برای تعویض کل فرشهای منزلشان بکنند.

قالی شویی

 

نکته  :

هیچ گاه در اواخر سال فرشی را برای شستشو به قالی شویی ندهید . سعی کنید این کار را نهایتا تا دی ماه انجام دهید چرا که با ترافیک کاری که در پایان سال برای قالی شویی ها وجود دارد هم امکان آسیب رساندن به فرش بیشتر میشود و هم تمیزی که توقع شما هست حاصل نخواهد شد. بسیار دیده شده به دلیل کمبود جا برای خشک کردن فرشها، آنها را به بیرون از شهر میبرند و روی زمین و جاهای غیر بهداشتی خشک میکنند . 

ضمنا هیچ گاه با قالی شویی ها که تراکت تبلیغات کارشان پشت درب منزل چسبانده شده بدون حصول اطمینان از صحت وجود قالی شویی تماس نگیرید و حتما با تماس با اتحادیه از صحت قالی شویی مطمین شوید . در 2 ماه پایان سال بسیاری با این روش کلاهبرداری کرده و فرشها را میبرند و هیچ گاه پس نمی آورند .

 

  • فرشهای ابریشم مصنوعی را حدالمقدور نشویید یا اگر برای شستن فرستادید حتما عنوان کنید که فرش ابریشم مصنوعی است .

این نوع از فرشها بسیار آسیب پذیر هستند و شستن فرشهای ابریشم مصنوعی توصیه نمیشود یا اگر به اجبار برای شستن فرستادید باید در فاکتور شما قید شود که فرش شما آسیب پذیر است و با هر موادی شسته نشود.

نکته :

موردی که چند بار متوجه آن شدیم : قالی شویی برای شستن فرشی از مشتری هزینه دوبرابری خواسته بود و دلیلش را استفاده از نخ ابریشم در فرش ماشینی عنوان کرده بود در صورتی که فرش اصلا ابریشم مصنوعی نداشته و کلا اکریلیک بوده پس زیر بار این جور کلکها نروید و ابتدا از جنس نخ فرش خود مطمین شود .

 

 

 

شستن فرش  ، روش پاک کردن لکه از فرش ، قالی شویی معتبر  ، شستن فرش ابریشمی 

 

 

سوالات متداول

فرش ماشینی با کیفیت فرشی است که با متریال با کیفیت تولید و با استفاده از به روزترین ماشین آلات تولید شود. بهترین نخ 100 درصد اکرلیک و بهترین ماشین آلات فرش بافی سیستم بافت واندویل بلژیک در فرش ماشینی است.
Captcha